۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۴
کد خبر: ۴۷۸۹۱۵
آیت الله علم الهدی:

طلاب اخلاص امام راحل را الگوی خود قرار دهند

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: امام(ره) مدرس ساده ای بودند که واقعا نمونه عبد صالح خدا محسوب می شدند و طلبه ها باید اخلاص را از ایشان یاد بگیرند.
آیت الله علم الهدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی صبح امروز در درس خارج فقه حکومتی خود که با موضوع «جواز اقامه حکم در عصر غیبت» در محل مدرسه علمیه عالی نواب برگزار شد، با اشاره به دیدگاه مرحوم صاحب جواهر پیرامون چگونگی تحصیل ولایت از سوی فقیه در زمان غیبت امام معصوم(ع)، گفت: امر به معروف بدون ولایت و حکومت به طور کامل محقق نمی شود و امر ولی، قیام را واجب می کند.

وی با بیان این که «عجز فقیه نسبت به تحصیل حکومت مانعی برای تحقق امر به معروف و نهی از منکر محسوب می شود»، گفت: اگر عجز محقق شده و فقیه نتواند مقدمه واجب را تحصیل کند، طبیعتا از تحصیل واجب نیز عاجز است.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی در ادامه به جریان قیام امام راحل در نهضت اسلامی ایران اشاره و خاطرنشان کرد: مردم در ابتدا برای بیعت به سراغ امام(ره) نرفته بودند و ایشان را نمی شناختند، امام(ره) مدرس ساده ای بودند که واقعا نمونه عبد صالح خدا محسوب می شدند و طلبه ها باید اخلاص را از ایشان یاد بگیرند.

آیت الله علم الهدی با تأکید بر این که امام راحل هیچ گاه به دنبال شهرت نبودند، یادآور شد: اخلاص امام(ره) به گونه ای بود که وقتی فضلایی از بین شاگردانشان از ایشان درخواست کرده بودند که رساله منتشر کنند، امام(ره) نپذیرفتند و حتی وقتی حاشیه ای که ایشان بر کتاب «عروه» نوشته بودند را چاپ کردند، امام(ره) بر آن تقریظ ننوشتند؛ آن هم در شرایطی که آیت الله بروجردی رحلت کرده بودند.

امام جمعه مشهد مقدس افزود: امام(ره) در حد وظیفه شان امر به معروف و نهی از منکر خود را اعلام کردند و اگر مردم از ایشان پیروی نمی کردند، وظیفه شان را تنها در این حد انجام می دادند که امر به معروف و نهی از منکر انجام شود، ولو به قیمت این که به شهادت برسند./820/202/ب2

ارسال نظرات