۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۰
کد خبر: ۴۷۵۰۳۶
مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین:

رسانه ها باورهای دینی مردم را تقویت کنند

حجت الاسلام نعمت اللهی گفت: با استفاده از ابزار رسانه باید باورهای دینی مردم را تقویت کرد، به این دلیل که دشمن باورهای دینی مردم را هدف قرار داده که در رابطه با این موضوع باید هوشیار باشیم.
حجت الاسلام علی نعمت اللهی

به گزارش خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام علی نعمت اللهی، مدیر کل تبلیغات اسلامی استان قزوین در همایش مبلغین و روحانیون، ائمه جمعه و جماعات که در سالن اداره کل تبلیغات اسلامی استان برگزار شد گفت:  دشمن تلاش دارد که مطالبات اسلام ناب محمدی را به شدت دچار چالش کند و اسلام را از درون تهی کند.

حجت الاسلام نعمت اللهی ابراز کرد: دشمن با جنگ نرمی که به راه انداخته است، قصد دارد ایران را به سرنوشت اسپانیا دچار کند، اسپانیا در ابتدا کشوری اسلامی بود اما با تهاجم و استحاله فرهنگی که در این کشور انجام گرفت جوانان آن کشور به ابتذال کشیده شدند.

وی افزود: در جامعه کنونی و در عصر انفجار اطلاعات خانواده‌ها را باید متوجه مسجد کرد، چرا که تربیت دینی خانواده ها با گرایش به مساجد میسر است.

استاد دینی در ادامه اضافه کرد: در این عصر مجازی باید خانوده ها را متوجه مسجد کرد و ضرورت و اهمیت تربیتی، اخلاقی و اجتماعی مسجد را در رشد و تربیت دینی و اخلاقی نوجوانان و جوانان یاد آوری کرد.

وی بیان داشت: در حال حاضر افراد بسیاری در شبکه‌های مختلف اجتماعی مجازی فعالیت دارند که این ارغام بیشتر در کانال های غیر مذهبی عضو هستند که نشان‌گر ضعف دینی در جامعه را نمایان‌گر است.

استاد مذهبی اظهار داشت: با استفاده از ابزار رسانه باید باورهای دینی مردم را تقویت کرد، به این دلیل که دشمن باورهای دینی مردم را هدف قرار داده که در رابطه با این موضوع باید هوشیار باشیم.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان قزوین در ادامه افزود: میدان نبرد در جنگ نرم به مراتب سخت تر و شکننده تر از دوران دفاع مقدس است، زیرا دشمن به واسطه ابزارهایی همچون شبکه های اجتماعی و ماهواره‌ای باورها و ارزش‌های انقلابی و اسلامی جوانان و نوجوانان را مورد هجمه قرار داده تا آحاد جامعه را نسبت به آرمانهای انقلاب اسلامی بی تفاوت کند.

وی در پایان به نقش مهم و تأثیرگذار روحانیون در تبیین تهاجم فرهنگی برای خانواده‌ها در جامعه اشاره کرد و گفت: امروز روحانیون می توانند مسئله تهاجم فرهنگی را در جامعه اسلامی برای خانواده ها به خوبی بازگو نمایند./853/102/ب2

منبع: روابط عمومی حوزه علمیه استان قزوین

ارسال نظرات