۱۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۶
کد خبر: ۴۷۲۲۵۱
کارگردان مستند «خاطرات روزهای داغ»:

جشنواره عمار رقیب جشنواره های دگر اندیش است

صالح مدرسه ای گفت: جشنواره مردمی فیلم عمار، رقیب اصلی و سرسخت جشنواره های دگر اندیش است و سبب شده است تا مردم ایران با فیلم مستند آشتی کنند.
جشنواره عمار

عباس صالح مدرسه ای در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به ویژگی های جشنواره عمار، اظهار کرد: جشنواره مردمی فیلم عمار، توانست شرایطی را به وجود آورد تا مردم با فیلم مستند آشتی کرده و در حالی که بسیاری از فیلم ها نتوانستند اقبال خوبی در جذب مخاطب داشته باشند، این جشنواره توانست فرآیند اکران در در سراسر کشور راه اندازی کند.

وی افزود: آثار این جشنواره از بزرگترین سالن ها گرفته تا در روستاها، مدارس، مساجد، پادگان ها، آسایشگاه ها و تمام مراکز و مکان هایی که امکان نمایش فیلم را داشته باشد، اکران شده و با اقبال مردمی بسیار خوبی روبرو شدند که این توفیق را دیگر جشنواره هایی که هزینه های بسیار زیادی کرده اند، نتوانستند کسب کنند.

کارگردان «خاطرات روزهای داغ»، جشنواره عمار را رقیب اصلی جشنواره های دگر اندیش دانسته و ابراز کرد: این جشنواره توانست به رقیب جدی برای جشنواره هایی تبدیل شود که گزینشی پیش می رفتند و با کار مهندسی شده، اجازه ورود نیروهای ارزشی را نمی دادند و این دایره آن قدر بسته بود که به راحتی افراد را کنار می گذاشتند.

صالح مدرسه ای افزود: جشنواره عمار سبب شد تا کسانی که دغدغه نظام و انقلاب را داشتند، آثارشان معرفی شود و مهم‌تر از آن، ساختار اکران مردمی این جشنواره بود که باعث شد تا این آثار در همه جا به نمایش درآید.

این فیلمساز، در پایان خاطرنشان کرد: جشنواره عمار، انقلابی در تاریخ سینمای مستند بود و توانست قواعد موجود در جشنواره ها را شکسته و کلیشه ها را از بین برده و با جرأت و جسارتی که به این عرصه ورود کرد، یک کار ماندگار و خدمت بزرگی به مردم و نسل جوان انجام داد./872/303/ب3

ارسال نظرات