۱۱ دی ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۰
کد خبر: ۴۷۱۱۴۹
عضو شورای حوزه علمیه مازندران:

ولایتمداری تنها به شعار و سخنرانی نیست

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که متأسفانه برخی ها در کشور تنها شعار ولایتمداری سر می دهند اما در عمل بر خلاف نظرات و دغدغه های رهبری گام برمی دارند، گفت: مدعیان ولایتمداری باید حرف و عمل آنها تنها در مسیر رهنمودهای رهبری باشد.
امام جمعه نکا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نکا، حجت الاسلام محمدباقر محمدی لائینی، عضو شورای حوزه علمیه مازندران شنبه شب در دیدار جمعی از فعالان فرهنگی شهرستان نکا در مسجد جامع این شهرستانبا بیان این که جامعه ​ای که می​ خواهد به توسعه همه جانبه برسد باید باتقوا باشد، گفت: تقوا بلاها را برطرف می​ کند و برکات را زیاد می​ کند.

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه با اشاره به این که مؤمن باید در مسیر زندگی فردی و اجتماعی خود تنها تقوای الهی پیشه کند، افزود: انسان با تقوا هیچ گاه در مسیر انحراف و گمراهی قرار نخواهد گرفت.

امام جمعه نکا در ادامه سخنان خود با اشاره به این که وقتی که پیامبری به هدایت امت خود می​ پردازد، در خدمت فرمان خداوند خود و مولای خود است و اما وقتی که کار را رها کرده در حقیقت از فرمان خدا سرپیچی کرده است، گفت: رها کردن کاری که کار خدا است،​ نافرمانی محسوب می​شود، امروز هم انقلاب اسلامی، کار خدا است و هر کس در خدمت انقلاب باشد در حقیقت در کار خداوند متعال است.

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان این که امروز باید از همه ظرفیت های موجود در جهت تقویت انقلاب استفاده کنیم، افزود: زمانی که انقلاب نیاز به کمک دارد، متأسفانه بعضی ها شانه خالی می​ کنند و یا سکوت می​کنند در حالی که همه وظیفه داریم پای عَلَم انقلاب باشیم.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که انقلاب اسلامی با خون شهدای بسیاری به بار نشست و امروز دارای عزت و اقتدار بین المللی است، گفت: امروز رشد و تعالی انقلاب اسلامی در گرو تبعیت محض از ولایت و رهبری است.

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان این که متأسفانه برخی ها در کشور تنها شعار ولایت مداری سر می دهند اما در عمل بر خلاف نظرات و دغدغه های رهبری گام برمی دارند، خاطرنشان کرد: مدعیان ولایت مداری باید حرف و عمل آنها تنها در مسیر رهنمودهای رهبری باشد.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که در هر مقطعی که مسؤولان کشور همگام با رهنمودهای مقام معظم رهبری حرکت کردند، علاوه بر خنثی شدن توطئه های دشمنان، کشور در مسیر رشد و تعالی قرار گرفت، تصریح کرد: هر چه مدیران و مسؤولان کشور از رهنمودهای رهبری فاصله بگیرند دشمن به راحتی خواسته های خود را در کشور عملی می کند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که اعمال و انگیزه الهی باید خالص باشد، گفت: اگر انگیزه الهی داریم نباید این انگیزه ها در مسیر دنیاخواهی باشد بلکه باید کاملاً در مسیر خدا و برای خدا باشد.

وی با اشاره به این که اگر انگیزه پاک و مقدس باشد،​ خداوند متعال مسیر را نشان می​دهد و انسان اشتباه نمی ​کند، خاطرنشان کرد: اگر انگیزه درونی ما پاک باشد خداوند مسیر صحیح را به ما نشان می​ دهد و در رسیدن به هدف ما را یاری می کند و انسان به بن بست نخواهد رسید.

مسؤول حوزه علمیه نکا با بیان این که امروز مشکل جوامع بشری فاصله گرفتن از معارف الهی است، گفت: متأسفانه در جامعه ما نیز شاهد کمرنگ شدن معارف دینی هستیم و این مسأله موجب گسترش هجمه های فرهنگی دشمنان در جامعه شده است.

وی با بیان این که ما که دم از خدا می‌زنیم و مسلمان هستیم در زندگی ما اگر خدا حرف نخست را نزند پس ما هم یک زندگی موحدانه مؤمنانه نداریم، گفت: اگر در شعار و گفتار دم از خدا می ​زنیم اما خدا در زندگی ما نیست و این وضع آخر و عاقبتی ندارد و سرانجام به بن​بست کشیده می ​شود و همه ما باید رابطه خود را با خدا تقویت کنیم.

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان این که مسئولیت‌ها از کوچکترین تا بالاترین در جامعه اسلامی همه امانت هستند، گفت: این مسؤولیت ها امانت شهیدان ملت، خدا و امام زمان(عج) است و نباید خدای ناکرده از این جایگاه سوء استفاده کنیم.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود با تقدیر و تشکر برگزاری پاسداشت حماسه نهم دی در سراسر کشور، گفت: این روز با عظمت به حق روز بصیرت و میثاق امت با ولایت و رهبری است که همواره باید در تقویت این روز حماسی تلاش کرد.

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان این ملت بزرگ ایران در نهم دی سال 88 یک برگ زرینی را در تاریخ انقلاب خلق کردند، گفت: این حماسه عظیم و میلیونی برای همیشه در تاریخ این نظام و انقلاب ماندگار شده است و این حضور نشان از بصیرت و صبر ملت بزرگ ایران است.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران ادامه داد: پرچم انقلاب اسلامی، دین و دیانت و امانت الهی را کسی نمی ​تواند حمل کند جز آن فرد و جامعه ​ای که هم بصیرت و هم صبر داشته باشد. 

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان این که ملت ولایت مدار ایران اسلامی با بصیرت بالای خود فتنه​​ ها را شناختند، گفت: مردم کشورمان با هوشیاری و بصیرت بالا جریان برانداز را تشخیص دادند و دریافتند که مسائل پیش آمده در جریان سال 88 تنها بهانه ای برای براندازی نظام بود و فتنه گران اصل نظام را نشانه رفته بودند.

وی با اشاره به این که مردم کشورمان فتنه‌شناسی و چاره‌شناسی خوبی داشتند، افزود: مردم کشورمان با شناخت مناسب از جریان برانداز سال 88 تنها گوش به فرمان ولایت و رهبری بودند و با لبیک به ندای رهبر معظم انقلاب به صورت خودجوش بساط فتنه گری را در کشور جمع کردند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که ملت ایران اسلامی همواره هوشیاری و بصیرت خود را به رخ جهانیان کشیدند، گفت: مردم کشورمان در دفاع از آرمان های انقلاب، نظام و ولایت و رهبری همواره پیشگام بوده اند.

حجت الاسلام محمدی لائینی با اشاره به این که ملت ایران در دفاع از انقلاب از بسیاری خواص پیشگام تر بوده اند، گفت: به تعبیر مقام معظم رهبری بعضی از خواص نمره قبولی نگرفتند و ریزش کردند اما بسیاری از خواص و توده مردم نمره قبولی گرفتند./1317/202/ب2

ارسال نظرات