۰۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۹
کد خبر: ۴۶۹۷۴۴
استاد حوزه علمیه مازندران:

فتنه 88 نتیجه بی بصیرتی خواص و برخی نخبگان جامعه است

استاد حوزه علمیه مازندران فتنه 88 را نتیجه بی بصیرتی خواص و برخی نخبگان جامعه دانست و با بیان این که متأسفانه عدم موضع گیری مشخص برخی خواص بصیرت در جریان فتنه، موجب بر افروخته تر شدن آتش فتنه در کشور شد، خاطرنشان کرد: دشمن نیز از این فرصت برای ضربه زدن به انقلاب سوء استفاده کرد.
امام جمعه گلوگاه

حجت الاسلام سيد ابراهيم ميراحمدي، استاد حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاري رسا در گلوگاه، با اشاره به در پیش بودن حماسه نهم دی، افزود: اين حماسه تنوري است كه بايد گرم نگه داشته شود و نگذاريم اين آتش تبديل به خاكستر شود و از این رو بايد همت داشته و وسط ميدان باشيم.

وی با بیان این که قرآن براي بيداري، هوشياري و حضور در صحنه امت خود ما را به ايام الله تذكر داده است، افزود: روز پيروزي موسي بر فرعون و ابراهيم بر نمرود به عنوان روز پيروزها تذكري براي ما است تا عبرت بگيريم.

استاد حوزه علمیه مازندران ادامه داد: انسان حتي اگر عالم هم باشد غافل و نيازمند تذكر است، چرا كه لحظه اي غفلت موجب نابودي انسان مي شود، انسان اشتباه مي كند و اينطور نيست كه همواره در راه و مسير درست داشته باشد.

امام جمعه گلوگاه، فتنه 88 را نتیجه بی بصیرتی خواص و برخی نخبگان جامعه دانست و با بیان این که متأسفانه عدم موضع گیری مشخص برخی خواص بصیرت در جریان فتنه، موجب بر افروخته تر شدن آتش فتنه در کشور شد، خاطرنشان کرد: دشمن نیز از این فرصت برای ضربه زدن به انقلاب سوء استفاده کرد.

حجت الاسلام ميراحمدي، بيان داشت: خداوند انسان را ممكن الوجود خلق كرده است و به همین دلیل اشتباه و خطا از همه ما ممكن است و امكان دارد انسان به عصمت و نخوت برسد و به همین خاطر بايد بسيار مراقب باشيم.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که فتنه 88 آزمون بزرگی برای کشور و همچنین خواص، نخبگان و آحاد مردم بود، تصریح کرد: ملت بزرگ و همیشه در صحنه ایران اسلامی در جریان آن فتنه سربلند بیرون آمدند، اما خواص جامعه کارنامه سیاهی از آن جریان برایشان باقی ماند.

وي با اشاره به گذشت سال ها از حماسه نهم دی، بر زنده و پویا نگه داشتن این حماسه تاریخی تأکید کرد و گفت: اگر صد سال هم از این حادثه بگذرد بايد از آن ياد كرد؛ اينكه مي گويند فتنه تمام شد پس نهم دي را تمام كنيد گفتار درستي نيست بلكه حماسه بزرگ نهم دي ماه بايد همواره در يادها بماند و اينكه بايد اين مسائل و يادآوري فتنه 88 تمام شود حرف هايي است كه از آن سوي مرزها آمده است.

امام جمعه گلوگاه با بيان اين كه غفلت سراغ علما مي آيد و كساني كه نمي دانند بايد بدانند و آناني كه مي دانند بايد بصير باشند، يادآور شد: همه ما در معرض خطا و اشتباه قرار داريم و به همین دلیل بايد با افزايش بصيرت، راه را از بيراهه تشخيص دهيم.

وي با بیان این که دشمنان همواره مي خواستند ياد امام حسين(ع) را بگيرند چرا كه عاشورا تحول آفرين، مجاهدآفرين و مبارزآفرين است، ادامه داد: به همین دلیل قبر امام حسين(ع) را از بين برده بودند و امامان در خلوت براي امام حسين(ع) عزاداري مي كردند و ائمه با همين عزاداري ها، جريان عاشورا در گسترش دادند، اما شاهد بودیم که فتنه گران چگونه به ساحت مقدس امام حسین(ع) در روز عاشورا بی احترامی و جسارت کردند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بيان اين كه حادثه اي عبرت آموزتر از عاشورا نيست و به همین دلیل دشمن براي خاموشي اين عاشورا تلاش كرده است، خاطرنشان كرد: در دوره اي از زمان ها حتي اجازه تلاوت زيارت عاشورا هم داده نمي شد.

حجت الاسلام ميراحمدي با اشاره به تاريخ، گفت: با مطالعه تاريخ و در جريان جنگ احزاب درمي يابيم كه همه گروه ها از رم، داخل مرزها و خارج از مرزها آمدند تا پيامبر(ص) را نابود كنند و نقشه هاي فراوان كشيدند تا اين رسول مهرباني ها را از بين ببرند.

وي با بیان این که تاريخ تعارف پذير نيست و تكرار مي شود و به همین دلیل بايد خود را آماده كنيم و بدانيم شايد عين تاريخ تكرار نشود اما مانند و مثل آن قابل تكرار است، خاطرنشان کرد: اگر جامعه از بصیرت و هوشیاری مناسب برخوردار باشد به حتم دشمن هیچ گاه نمی تواند در کشور نفوذ کند.

امام جمعه گلوگاه ادامه داد: براي نابودي اصل اسلام ناب محمدي، از ابتداي زمان پيامبر(ص) تاكنون دشمنان وارد شده اند و بايد از اين حوادث درس بگيريم و بدانيم دشمن براي مبارزه با انقلاب اسلامي همانند جنگ احزاب با تمام ابزار وارد ميدان شده است تا انقلاب را از بين ببرد.

حجت الاسلام ميراحمدي با بیان این که دشمن برای کلید زدن پروژه فتنه 88 سال ها در کشور و در میان خواص و نخبگان برنامه ریزی انجام داد، گفت: دشمن همواره به دنبال یارگیری در میان خودی ها است و در جریان فتنه 88 نیز همین مسأله را دنبال کرد تا از آنها عليه انقلاب استفاده كند و در ادامه هم براي رسيدن به هدف از هر كسي كه بخواهند استفاده مي كنند چون اصل برنامه هاي آنان بر نابودي انقلاب اسلامي است.

وي افزود: مردم ما هم در نهم دي با شعار مرگ بر ضد ولايت فقيه مشتي محكم بر ياوه گويان و دشمنان زدند و امروز نیز با گذشت سال ها از آن حماسه تاریخی همچنان بر مواضع خود عليه دشمنان استوار ايستاده اند.

امام جمعه گلوگاه با بیان این که دشمن تلاش دارد تا فتنه 88 را كوچك نشان دهد و فتنه گران را نیز تطهیر کند، خاطرنشان کرد: بايد بدانيم فتنه 88 فتنه بزرگي بود كه بايد با تبیین و شناسايي بیشتر ابعاد اين فتنه، بدانيم دشمن اصل ولايت فقيه را نشانه رفته بود.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که امروز همه ما وظیفه داریم با بصیرت پشت سر ولایت فقیه حرکت کنیم، تصریح کرد: اگر فتنه 88 را كوچك بدانيم؛ پازل دشمن را پر كرده ايم و در جدول دشمن قرار گرفته ايم و در مسير دشمن هستيم.

وی با اشاره به این که دشمن برای تسخیر انقلاب سرمایه گذاری های گسترده ای انجام داده است، گفت: یکی از مهم ترین برنامه های دشمنان داخلی و خارجی کمرنگ کردن فتنه 88 و حماسه تاریخی ملت بزرگ ایران در نهم دی آن سال است.

استاد حوزه علمیه مازندران با انتقاد از کسانی که در اظهارنظرهای خود به موضوع رفع حصر فتنه گران اشاره می کنند، تصریح کرد: فتنه همان کسانی هستند که علیه اسلام، انقلاب، امام و رهبری شورش خیابانی راه انداختند و خسرات های سنگینی را به انقلاب و نظام تحمیل کردند.

حجت الاسلام میراحمدی افزود: امروز دشمن به دنبال كوچك كردن حادثه اي است كه مي خواست اصل انقلاب و نظام را زير سؤال ببرد كه اگر نيروهاي انقلابي غفلت مي كردند امروز انقلاب اسلامی با بحران های بسیاری مواجه بود.

وی با بیان این که دشمنان تلاش می کنند تا فتنه را توهم انقلابيون و حزب اللهي ها نشان دهند، بیان داشت: در دوره اي از همين انقلاب مي خواستند توطئه هاي آمريكا را توهم جلوه دهند و اكنون هم همان جريان در حال انجام است تا بگويند اين جريان سازي ها توهم است؛ در حالي كه مردم ما پشت ولايت فقيه هستند و ما تا زنده هستيم جريان نهم دي ماه، زنده خواهد ماند./1317/302/ب2

ارسال نظرات