۲۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۵
کد خبر: ۴۶۷۸۴۱
امام جمعه موقت خرم آباد:

حوزه و دانشگاه پاسخگوی نیازهای جامعه باشند

امام جمعه موقت خرم آباد بر ضرورت وحدت حوزه و دانشگاه تأکید کرد و گفت: این دو نهاد در سایه وحدت و هماهنگی باید پاسخگوی نیازهای جامعه باشند.
امام جمعه موقت خرم آباد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام قاسم متقی نیا، در خطبه های نماز جمعه این هفته با تبریک ولادت با سعادت پیامبر(ص) و امام جعفر صادق(ع)، گفت: امام صادق(ع) در جنبه سیاسی مبارزه فراوانی داشته است و جنبه فقهی و علمی این امام بزرگوار بیشتر برای ما بیان شده است.

وی با اشاره به اینکه بیش از 4 هزار شاگرد معارف ناب را از امام صادق(ع) فراگرفتند، افزود: نخبه های زیادی از مکتب این امام بزرگوار پرورش یافته است.

امام جمعه موقت خرم آباد به مبارزه سیاسی امام صادق(ع) اشاره و عنوان کرد: ایشان برای اجرای پیشبرد اهداف و اجرای سیاستهای حکیمانه با فرقه های جدید مبارزه و در برابر خلفای خلفای جور و ستم موضع گیری کرد.

جشن تکلیف، مؤثرترین شیوه تربیتی دانش آموزان است

وی به برگزاری جشن تکلیف دانش آموزان پسر با حضور رهبر معظم انقلاب اشاره و اظهار داشت: برگزاری این جشن تکلیف امری مؤثر در جهت تقویت اراده و عزت نفس است.

حجت الاسلام متقی نیا در ادامه برگزاری جشن تکلیف را مؤثرترین شیوه تربیتی برای دانش آموزان عنوان کرد و گفت: مسؤولان در برگزاری این مهم باید اهتمام جدی داشته باشند.

وی در بخش دیگری از سخنانش به هفته وحدت اشاره و عنوان کرد: محور وحدت بازگشت به قرآن و توجه به تعالیم دینی و قرآنی است.

امام جمعه موقت خرم آباد وحدت حوزه و دانشگاه را یک ضرورت انکار ناپذیر خواند و بیان داشت: این اقدام مهم ترین مسأله هماهنگی در پاسخ به نیازهای مردم است.

پیروزی مقاومت در حلب، تحقق وعده الهی بود

وی در ادامه با تبریک پیروزی مقاومت در حلب، خاطرنشان کرد: پیروزی مقاومت در حلب تحقق وعده الهی بود و این پیروزی شکست طرحهای منطقه ای صهیونیست بود و از نظر جهانی و بین المللی طرح براندازی رژیم سوریه از بین رفت.

حجت الاسلام متقی نیا در ادامه به انتصاب رییس سازمان بسیج مستضعفین از سوی رهبر معظم انقلاب اشاره و عنوان کرد: اقتدار بسیج در زمینه های گوناگون علمی، فرهنگی و دفاعی باید تقویت شود.

وی بیان داشت: حضور بسیج نیاز مردم و از مصالح کشور است و باید بر حفظ و تقویت اقتدار نیروهای بسیجی گام برداشت./9459/201/ب2

ارسال نظرات