۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۶
کد خبر: ۴۶۲۸۱۹
مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان:

معارف دینی خنثی کننده هجمه های فرهنگی است

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان لرستان با تأکید بر ضرورت گسترش و تبیین معارف دینی در جامعه، گفت: گسترش معارف دینی راه پاسخگویی به شبهات و مقابله با هجمه های فرهنگی است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام سعید مهدوی، پیش از ظهر امروز در در گردهمایی دانش آموزان دبیرستانهای معارف اسلامی که در سالن اجتماعات تبلیغات اسلامی لرستان برگزار شد، گفت: تحصیل دانش آموزان در این مدارس فرصتی مناسب برای ارتقای سطح معنویت در جامعه است.

وی با اشاره به نیاز جامعه به معنویت، افزود: با تربیت دانش آموزان در این مدارس و تقویت معنویت بین نسل جوان و نوجوان هجمه های پیش روی این قشر خنثی می شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان خاطرنشان کرد: دانش آموزان فارغ التحصیل در مدارس معارف اسلامی ظرفیتی عظیم در جهت تبیین و ترویج ارزشها و معارف دینی در جامعه هستند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه الگوهای آموزشی در مدارس تغییر کرده است، تأکید کرد: باید روشهای ارائه و آموزش نیز تغییر کند و پاسخگوی نیاز دانش آموزان باشد.

حجت الاسلام مهدوی با تأکید بر اینکه باید روشهای نوین آموزشی در مدارس معارف اسلامی در پیش گرفته شود چرا که روشهای قدیمی پاسخگوی نیاز امروز این مدارس نیست، گفت: اساتید دبیرستانهای معارف در این زمینه باید مجهز به شیوه های نوین آموزشی باشند.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه دانش آموزان نیز باید به آخرین آموزه های علمی در جهان مجهز باشند، اظهار داشت: مهم ترین عامل موفقیت دانش آموزان در رشته های معارف اسلامی داشتن هدف مشخص است و در این راستا اساتید باید ایفی نقش کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان با اشاره به وجود فضای باز و گسترده در حوزه منابع علمی و آموزشی، عنوان کرد: باید مهارت استفاده از این منابع علمی را کسب کنیم.

وی با یادآوری به اینکه در حوزه ابزارهای اطلاع رسانی ضعف منابع وجود ندارد، تصریح کرد: از تمام ظرفیتهای علمی و تحصیلی باید برای ارتقای سطح علمی دانش آموزان در دبیرستانهای معارف اسلامی استفاده شود.

حجت الاسلام مهدوی در ادامه اظهار داشت: دوری از کلانشهرها و مراکز استانها نباید موجب ضعف و ناتوانی علمی دانش آموزان شود، بلکه با توجه به وجود امکانات تحصیلی و آموزشی باید سطح علمی دانش آموزان ارتقا یابد.

وی در ادامه با اشاره به وجود شبهات و سؤالات مختلف در این زمینه به ویژه بین نسل جوان و نوجوان، بیان کرد: برای پاسخگویی به این شبهات و مقابله با آسیبهای حاصل از آن جوانان باید مجهز به علم روز باشند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان جامعه امروز را نیازمند به علوم انسانی و معارف اسلامی دانست و گفت: تبیین و ترویج معارف اسلامی بین دانش آموزان و نسل جوان راه پاسخگویی به شبهات دینی و مقابله با هجمه های فرهنگی است./9459/202/ب2

ارسال نظرات