۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۷
کد خبر: ۴۶۱۶۹۱

اعلام برنامه‌های سازمان کتابخانه‌های آستان قدس رضوی در هفته کتاب

به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی، برنامه‌های متنوع فرهنگی از سوی سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی برگزار می‌شود.
هفته کتاب

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی، برنامه‌های متنوع فرهنگی از سوی سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی برگزار می شود.

دعوت از کارکنان سازمان برای قصه‌خوانی با موضوع کودک، برگزاری اختتامیه «کتابی که خوانده‌ام»، اهدای جوایز به برگزیدگان آن، استفاده از کتابخانه‌های کودک در هفته کتاب و برگزاری مسابقه نقاشی در کتابخانه آیت الله حاج شیخ مجتبی قزوینی مشهد از جمله این برنامه ها است.

از دیگر برنامه‌های این سازمان در هفته کتاب می‌توان به برپایی نمایشگاهی فاخر در خصوص تاریخچه کتابخانه با تکیه بر اسناد موجود، نمایشگاهی از آثار محققان سازمان و معرفی نویسندگان این کتاب‌ها و نمایشگاه کتاب‌های آسیب‌دیده و کتاب‌هایی که جلد و صحافی زیبا دارند، جهت آموزش نحوه صحیح استفاده از کتاب، در کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی اشاره کرد.

زنگ کتاب همراه با اهدای کتاب و معرفی بیشتر خدمات طی دو روز مختلف، در مناطق محروم به صدا در می‌آید و از سوی مسؤولان این سازمان از برگزیدگان مسابقه «کتابی که من خوانده‌ام» در سطح دانش‌آموزی در مدارس تقدیر می‌شود.

جمعی از مسؤولان سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی از مهدکودک و پیش‌دبستانی کودکان بی‌سرپرست مؤسسه خیریه گلستان علی(ع)، آسایشگاه جانبازان، شیرخوارگاه حضرت علی اصغر(ع) ضمن اهدای کتاب بازدید می کنند.

 از اعضای نمونه کتابخانه‌های این آستان مقدس در سطوح مختلف تحصیلی و علمی، بازنشستگان سازمان در سال 1394 و کارکنان این سازمان که در سال 1394 و 1395 کتاب تألیف و منتشر کرده‌اند، طی مراسمی با حضور مدیران و کارکنان این سازمان در تالار قدس کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی تقدیر می‌شود.

همچنین امکان دسترسی بیشتر اعضای کتابخانه‌های سازمان به کتاب‌های این کتابخانه‌ها امانت گرفتن یک کتاب بیشتر از تعداد معمول، از 24 آبان تا 24 آذر 1395، فراهم شده است.

فعال کردن بلوتوث سنتر سازمان در جهت ارائه اطلاعات مفید در مورد کتاب‌های موجود، نصب بنر و ارسال پیامک شعارهای هفته کتاب، برگزاری نمایشگاه‌های ویژه هفته کتاب با هدف اشاعه فرهنگ کتابخوانی در جامعه در کتابخانه‌های وابسته درون و برون شهری از دیگر برنامه‌های فرهنگی این هفته به شمار می‌رود.

یادآور می شود، 24 آبان؛ آغاز هفته کتاب ، روز بزرگداشت علامه سیدمحمّد حسین طباطبایی، فیلسوف و مفسّر بزرگ، روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار نام‌گذاری شده است./1308/102/ب2

ارسال نظرات