۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۸
کد خبر: ۴۶۱۴۹۴
آيت الله طباطبايي نژاد:

اجتماع عزاداران اربعين حسيني يك مانور سياسي است

نماينده ولي فقيه در استان اصفهان گفت: برگزاري اجتماع عزاداران حسيني در روز اربعين نه تنها يک مراسم عزاداري بلکه يک مانور سياسي است و مردم در اين اجتماع عشق و علاقه خود به امام حسين(ع) را در چشم جهانيان متبلور مي‌کنند.
آیت الله طباطبایی نژاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در اصفهان، آيت الله سيد يوسف طباطبايي نژاد امروز در نشست هماهنگي برگزاري اجتماع عزاداران اربعين حسيني با تأکيد بر حضور منظم و منسجم هيأت هاي مذهبي اصفهان در اجتماع عزاداران اربعين حسيني، گفت: اجتماع هيأت هاي مذهبي در ميدان امام علي(ع) نه تنها يک عزاداري بلکه يک مانور سياسي است.

وي با اشاره به اهميت برگزاري مراسم روز اربعين به صورت منسجم و منظم در اصفهان، گفت: الحمدالله مراسم عزاداري طي ماههاي محرم و صفر در محله ها و مناطق مختلف شهر اصفهان برگزار مي شود و مردم ولايتمدار اين شهر، ارادت خود را به خاندان اهل بيت(ع) نشان مي دهند.

آيت الله طباطبايي نژاد افزود: برگزاري اجتماع عزاداران حسيني در روز اربعين نه تنها يک مراسم عزاداري بلکه يک مانور سياسي است و مردم در اين اجتماع عشق و علاقه خود به امام حسين(ع) را در چشم جهانيان متبلور مي‌کنند.

نماينده ولي فقيه در استان اصفهان بيان کرد: يکي از خلأهايي که در برگزاري مراسم روز اربعين حسيني در اصفهان وجود دارد اين است که هيئات مذهبي هر کدام به صورت جداگانه مراسم هاي باشکوهي را برگزار مي‌کنند، اما لازم است همه هيئات تصميم بگيرند در يک مکان مشخص گرد هم حاضر شده و عزاداري خود را به عنوان الگويي مطرح کنند.

وي با بيان اينکه شيوه و سبک عزاداري، نوعي فن و مهارت است، تصريح کرد: شهرها و کشورهاي مختلف هر کدام به سبک و شيوه خاصي عزاداري مي کنند و با تمرين شيوه عزاداري در طول سال، سبک عزاداري خود را در روزهايي همچون روز اربعين به نمايش مي گذارند.

آيت الله طباطبايي نژاد با اشاره به برگزاري مراسم روز اربعين در ميدان امام علي(ع) اصفهان، ابراز کرد: برنامه هاي در نظر گرفته شده براي اين مراسم بايد به صورت منظم و بر اساس زمان بندي انجام شود تا همه عزاداران با شور و علاقه خاص خود به امام حسين(ع) به عزاداري بپردازند.

در ابتداي اين نشست حجت الاسلام رحمت الله اروجي، مديرکل تبليغات اسلامي استان اصفهان با اشاره به برگزاري جلسات مقدماتي براي برگزاري با شکوه اجتماع عزاداران اربعين حسيني در ميدان امام علي(ع) اصفهان بيان کرد: خلاءهاي برگزاري با شکوه اين اجتماع با برگزاري جلسات هم انديشي بين دستگاه هاي مرتبط و شوراي هماهنگي هيئات مذهبي استان اصفهان شناسايي شده و تلاش مي شود اين اجتماع به صورت منسجم و منظم و با حضور پرشور هيئات مذهبي برگزار شود.

وي پيشنهاد كرد براي پوشش رسانه اي مناسب اين مراسم از سوی صدا و سيماي مرکز اصفهان، کميته اي براي هماهنگي با صدا و سيما تشکيل شود تا زيرساخت ها و تمهيدات لازم براي براي پخش زنده مراسم در نظر گرفته شود.

فضل الله کفيل، فرماندار اصفهان نيز در اين نشست با تأکيد بر برگزاري مردمي اين اجتماع بزرگ تصريح کرد: تمهديدات انتظامي و امنيتي لازم براي برگزاري اجتماع عزاداران اربعين حسيني در ميدان امام علي(ع) اصفهان در نظر گرفته شده و تلاش مي شود مراسم امسال، با نظم و انسجام بيشتري برگزار شود.

فرماندار اصفهان گفت: مراسم هاي عزاداراي مختلف و متعددي در ماه هاي محرم و صفر در شهر اصفهان از سوی هيئات مذهبي برگزار مي شود اما اين نياز احساس مي شود که هيئات مذهبي به صورت با شکوه تر نسبت به سال گذشته، در اجتماع بزرگ عزاداران اربعين حضور يابند و عشق و ارادت خود به امام حسين(ع) را به نمايش بگذارند./939/201/ب2

ارسال نظرات