۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۳
کد خبر: ۴۶۱۳۰۰
مدیر حوزه‌های علمیه قزوین:

تبلیغ در فضای مجازی از ضروریات است

حجت الاسلام عباسی گفت: روحانیت باید برداشتهای خود را متناسب با درخواستهای مردم به روز کند و در رسانه و فضای مجازی در اختیار عموم ملت قرار دهد.
حجت الاسلام علی عباسی

حجت الاسلام علی عباسی، مدیر حوزه‌های علمیه قزوین در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، وظیفه حوزه‌های علمیه را هدایت جامعه دانست و گفت: روحانیت جانشین امام زمان(عج) هستند، آنها در زمان غیبت امام عصر(عج) وظیفه ارشاد و راهنمایی مردم را بر عهده دارند.

وی در ادامه افزود: روحانیت باید در زمینه سیاسی، اجتماعی و اقتصادی که افراد جامعه نیازمند هدایت آنها هستند مردم را هدایت کنند و با استناد به قرآن و روایات مبانی اسلامی را برای مردم تبیین و تشریح کنند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه تنها کارشناسان دین می‌توانند برای مردم روشنگری کنند، تأکید کرد: علما بیشترین و سنگینترین وظیفه را بر عهده دارند آنها باید در همه زمینه‌ها پاسخگوی مردم باشند و به مخاطبانی که به آنها مراجعه می‌کنند پاسخ درست و منطقی دهند.

تبلیغ در فضای مجازی از ضروریات است

این کارشناس حوزوی ابراز کرد: روحانیت باید برداشتهای خود را متناسب با درخواستهای مردم به روز کند و در رسانه و فضای مجازی در اختیار عموم ملت قرار دهند.

مدیر حوزه‌های علمیه قزوین با بیان اینکه شرایط فرهنگی و زمانی جامعه تغییر کرده است، اظهار کرد: شرایط اجتماعی در هر زمان متفاوت با زمانهای دیگر است، روحانیت باید آموزه‌های دینی را متناسب با شرایط جامعه به روز کنند تا فهم و پذیرش آن برای مردم آسان باشد.

حجت الاسلام عباسی یادآور شد: باید آموزشهای لازم به مبلغان و متخصصان در مورد فضای مجازی، نیازهای مخاطبان و کسانی که در این زمینه تبلیغ می‌کنند داده شود، تا افکار و تبلیغات مسموم نتواند افکار مردم را تغییر دهد.

وی در ادامه اضافه کرد: دشمن فهمیده که نمی‌تواند به طور رو در رو و جنگ سخت با ملت ایران مبارزه کند، بنابراین با جنگ نرم و تبلیغات در فضای مجازی سعی در از بین بردن آرمانهای نظام جمهوری اسلامی ایران دارد و آموزش به مبلغان در مورد فضای مجازی از ضروریات است.

 استاد حوزه علمیه در پایان به ملزومات آموزش تبلیغ در فضای مجازی اشاره کرد و گفت: محتوای متناسب با مخاطب، آشنایی با فضای ذهنی مخاطب و ارتباط با فضای مجازی از مهمترین نکاتی است که باید در آموزش به آن توجه کرد./955/302/ب2

ارسال نظرات