۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۱
کد خبر: ۴۵۷۵۴۹
آیت الله سبحانی:

طلاب سرمایه جوانی را مغتنم بشمارند

حضرت آ‌یت الله سبحانی با تأکید بر این ضرورت استفاده از فرصت های جوانی گفت: دوران جوانی دوران سرمایه انسان است، طلاب و فضلای باید دوره جوانی را مغتم بشمارند و اثری از خود به جای بگذارند.
 ‌آیت الله سبحانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید امروز در درس خارج خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با بیان این که سؤال می شود که گاهی وسوسه های شیطانی در دل راه پیدا می کند چگونه باید با آن مقابله کنیم، گفت: قرآن نام این وسوسه ها را طائفٌ من الشیطان گذاشته است.

وی افزود: گاهی در دل انسان خطور می شود که فلانی چنین و چنان است یا خدایی نکرده تصمیم می گیرد که گناهی انجام می دهد، قرآن علاج را بیان کرده و می فرماید اگر انسان ها تقوا داشته باشند وقتی خطور شیطانی به وجود می آید یاد خدا کرده و از آن صرف نظر می کنند.

استاد برجسته درس خارج خوزه علمیه قم با بیان این که فکر و وسوسه شیطانی انسان را به دام گناه می کشاند، اظهار داشت: انسان به وسیله تقوا از گناه نجات پیدا کرده و هدایت می شوند، هرکس به یاد خداوند متعال باشد خجالت می کشد که مرتکب گناه شود.

وی ادامه داد: قرآن می فرمایند که مشرکان و شیاطین همواره انسان را به کارهای نادرست و گناه تشویق می کنند و هرگز دست بر نمی دارند تا انسان را به گناه بکشند، انسان باید بداند که ارتش مخالفی در زندگی وجود دارد اگر ذکر و یاد خدا باشد به سوی خداوند رفته ایم اما اگر متذکر نباشیم شیاطین انسان را تا به گناه نکشانند دست بردار نیستند.

حضرت آیت الله سبحانی با بیان این که شیطان اعمال گناه و زشت را در نظر انسان زیبا جلوه می دهد، ابراز داشت: شیطان انسان را فریب می دهد که اگر گناه زیاد انجام دهد خداوند او را می بخشد و این گناهان به اندازه ای افزایش پیدا می کنند که انسان تسلیم می شود.

وی با تأکید بر این ضرورت استفاده از فرصت های جوانی عنوان کرد: دوران جوانی دوران سرمایه انسان است، طلاب و فضلای باید دوره جوانی را مغتم بشمارند و اثری از خود به جای بگذارند، یکی از موضوعاتی که طلاب باید به آن توجه داشته باشند مسأله تقریرنویسی است./1323/پ202/ج1

ارسال نظرات