۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۸
کد خبر: ۴۵۵۷۶۳
مسؤول تربیت آموزش بسیج دانشجویی خراسان رضوی:

دین اسلام همسو با فلسفه وجودی بشریت است

مسؤول تربیت آموزش بسیج دانشجویی خراسان رضوی گفت: دین حق، همسو با سازمان وجودی انسان بوده و برای ساختار وجودی بشریت برنامه دارد.
حجت الاسلام و المسلمین سماواتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تربت حیدریه، حجت الاسلام مجید سماواتی، مسؤول تربیت آموزش بسیج دانشجویی خراسان رضوی، یکشنبه شب در مسجد محمد امین دانشگاه آزاد تربت حیدریه، علت اصلی قیام امام حسین(ع) را زنده نگاه داشتن دین دانست و دانشجویان را به تفکر، تحقیق و انتخاب دین اسلام با شناخت کامل و عدم تقلید  دعوت کرد.

حقیقت دین

حجت الاسلام سماواتی  دین را مجموعه ای از باورها، بایدها و نبایدها دانست و با اشاره به سخن پیامبر گرامی اسلام(ص) در این باره، گفت: بر اساس بیان رسول خدا(ص) هر کس که توحید قوی تری داشته باشد، توانسته تا نصف دین خود را کامل کند.

وی اعتقاد به یگانگی خداوند متعال را امری اعتقادی و درونی خواند که نیاز به امر بیرونی دارد و بیان کرد: این امر بیرونی همان معاد است و این گونه دین کامل می شود.

وی با بیان این که عده ای با پیشانی پینه بسته در روز عاشورا برابر امام حسین(ع) ایستادند و نبرد کردند، تصریح کرد: همگان باید بدانند ایمان راسخ نداشتن در دین مبین اسلام موجب شد تا اینان از برپاداشتن دین که هدف شاخص قیام سید الشهدا(ع) بود، غافل شوند.

مسؤول تربیت آموزش بسیج دانشجویی خراسان رضوی افزود: دین اسلام در حقیقت مرکب از اصل و فرع بوده که به ریشه ایمانی خود بازمی گردد و دینی حق است که با سازمان وجودی انسان همسو باشد در غیر این صورت آن دین، باطل است.

وی دلیل مقابله عده ای در برابر سیدالشهدا(ع) را مسلمان بودن ظاهری آنان و پایبند نبودن راسخانه به دین مبین اسلام دانست و دلیل اصرار بر گناه و انحراف افراد با وجود انجام احکام دینی را ناموفق بودن در عمل به فرامین الهی عنوان کرد.

حجت الاسلام سماواتی با اشاره به سخن امام صادق(ع)، یادآور شد: به دنبال شناخت امام زمان(عج) نه فقط به صورت شناسنامه ای باشید و با شناخت فلسفه وجودی امام زمان(عج) او را با اعمال خود یاری کنید./864/203ب2

ارسال نظرات