۲۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۱
کد خبر: ۴۵۵۰۶۴
حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری مطرح کرد؛

ولایت‌مداری مهمترین گام رسیدن به حریم امام حسین

رییس مؤسسه روایت سیره شهدا ورود به حریم امام حسین(ع) را درگرو پیروی از مسیر ولایت دانست و پیروی از دستورات ولایت را راه رسیدن به سعادت و عزت دنیوی و اخروی بیان کرد.
حجت الاسلام ماندگاری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمدمهدی ماندگاری، رییس مؤسسه روایت سیره شهدا، در شب عاشورای حسینی، در مراسم عزاداری هیأت رزمندگان اسلام قم، که در سالن مجتمع امام خمینی(ره) گلزار برگزار شد، به تبیین ویژگیهای یاران امام حسین(ع) پرداخت و گفت: ایمان به غیب، ولایت مداری و پیروی از دستورات امام و ولایت از ویژگی­های پیروان مکتب حضرت سیدالشهدا(ع) است.

وی با بیان این که حریم امام حسین(ع) دارای چارچوب و قاعدههای ویژهای است، گفت: تمام عزداران حسینی وارد حرم و خیمهگاه حضرت سیدالشهدا(ع) شده­اند، اما بسیاری از ما هنور به حریم امام حسین(ع) وارد نشده­ایم.

 وی خواستن، دانستن، اقدام و عمل و هزینه پرداخت کردن را چهار گام اساسی برای ورود به حریم حضرت سیدالشهدا(ع) بیان و گفت: داشتن خواست درونی مهمترین گام برای ورد به حریم و خمیه گاه امام حسین ع) است.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری عنوان داشت: خداوند مسیر را برای افرادی که می‌خواهند وارد حریم امام حسین(ع) شوند، فراهم میکند، اما هنوز بسیاری از عزاداران به این خواست درونی نرسیده­اند.

برپایی مجالس حسینی سبب اصلاح در رفتار و اخلاق جوانان می‌شود

 وی با بیان که حضور در مجالس عزدارای باید سبب ایجاد تغییر  و اصلاح در اخلاق و رفتار ما شود، گفت: جوانان که میخواهند وارد حریم امام حسین(ع) شوند، باید از گناهان توبه و انجام آن دوری کنند.

رییس مؤسسه روایت را سیره شهدا بیان کرد: افرادی همچون حر بن یزید ریاحی، زهیر و وهب مسیحی با یک نگاه و رفتار امام حسین(ع) مسیر زندگی آنها تغییر پیدا کرده و آنها وارد حریم و خیمه گاه امام حسین شدند و در این مسیر جان خویش را فدا کردهاند.

رییس مؤسسه روایت سیره شهدا بر ضرورت حفظ دستاوردهای محرم و صفر در ماه­های دیگر سال تأکید کرد و عنوان داشت: برخی افراد در محرم و صفر و مجالس عزادارای رفتار و اخلاق حسینی دارند، اما مـتأسفانه در دیگر ماههای سال، ادارات، دانشگاه‌ها و بازار ها این رفتار حسینی را فراموش می­کنند.

وی با بیان این که برای وارد شدن به حریم امام حسین(ع) باید از تمام تعلقات دنیوی بگذریم، گفت: شهدا جنگ تحمیلی از تمام وابستگی‌های دنیوی گذشتند و به رستگاری و حیات جاویدان رسیدند، امروز نیز مدافعان حرم از تمام وابستگیهای خویش گذشتهاند و به دفاع از حریم حرم حضرت زنیب(س) می­پردازند.

 ورود به حریم امام حسین(ع) در گرو پیروی از مسیر ولایت است

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری ورود به حریم امام حسین(ع) را در گروی پیروی از مسیر ولایت دانست و ابراز کرد: افرادی که در مسیر ولایت حرکت می­کنند، از انحراف­های موجود در جامعه در امنیت به سر میبرند.

رییس مؤسسه روایت سیره شهدا عنوان داشت: افراد با پیروی از دستورات ولایت به سعادت و عزت دنیوی و اخروی خواهند رسید، اما افرادی برخلاف مسیر ولایت گام بر میدارند، در مسیر گمراهی و سرگردانی به سر میبرند.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری بیان کرد: مردم، کوفه، مدنیه و عراق به سبب نداشتن ولایتمداری و پیروی نکردن از دستورات امام زمان خویش در مسیر گمراهی و سرگردانی حرکت کرده بودند؛ امروز برخی مسیر ولایت را نشاختهاند و در مسیر گمراهی حرکت می­کنند.

این کارشناش مسائل مذهبی ابراز کرد: ولایت مداری پیروی از دستوات پیامبر و ائمه معصومین(ع) و در زمان غیبت پیروی از رهنمودهای ولی فقیه زمان است.

وی بر ضرورت پیروی از مسیر ولایت در تمام زمان‌ها تأکید و بیان کرد: گاهی دستور امام و ولی فقیه بر طبق منافع مادی است، بنابراین از این دستور پیروی میکنیم، این تبعیت دارای ارزش چندانی نیست و گاهی نیز مفهوم رهنمودهای آنها را به درستی تشخیص نمیدهیم، اما بازهم از آن پیروی میکنیم که این مسأله ارزشمند است.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری کرد: گاهی دستور امام و ولی فقیه را اشتباه و برخلاف نظر و دیدگاه خویش میپنداریم، اما بازهم تسلیم این دستورهای آنها هستیم، که این پیروی از ولایت دارای اهمیت و ارزش ویژه­ای است./998/پ202/ی

ارسال نظرات