۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۶
کد خبر: ۴۵۳۳۸۸
استاد حوزه علمیه:

وظیفه طلاب بصیرت افزایی در جهت رفع جهالت در جامعه است

استاد حوزه علمیه جهالت را بزرگترین دشمن اسلام و دین خدا دانست و گفت: وظیفه طلاب بصیرت افزایی و روشنگری در جهت رفع جهالت در جامعه است.
حوزه علمیه خواهران سنقر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، مراسم عزاداری دهه اول ماه محرم به همت حوزه علمیه خواهران شهرستان سنقر شامگاه امروز با حضور طلاب و روحانیان، اساتید و مسؤولان در این حوزه برگزار شد.

حجت الاسلام حسین یاوری، استاد حوزه علمیه ابراز داشت: وقتی بنده ای همه امورش الهی باشد خداوند متعال نیز تمامی مخلوقات، آسمان و دریا را برای او خاشع می گرداند.

استاد حوزه علمیه تصریح کرد: جهانی شدن حرکت امام حسین(ع) به سبب این است که اعمالش رنگ و بویی خدایی داشت، سیدالشهدا(ع) اخلاص و بندگی را در تمام زندگی خود منعکس کرده بود.

وی با بیان اینکه  «کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا» است، مطرح کرد: سیدالشهدا(ع) لحظه لحظه زندگی اش الهی و خدایی بود، از این رو باید این مهم به عنوان دستورالعملی برای زندگی بشریت قرار گیرد.

حجت الاسلام یاوری در ادامه افزود: حضرت زینب(س) بزرگترین نقش را در حادثه کربلا ایفا کرد و این جمله مشهور که  «کربلا در کربلا می ماند اگر زینب(س) نبود» به نقش بی بدیل این بانو اشاره می کند.

این مسؤول با اشاره به روایتی از امام سجاد(ع)، اظهار داشت: حضرت زینب(س) عالمه غیرمعلمه بود که رضا به قضای الهی در زندگی این بانو مشهود بود.

استاد حوزه علمیه به ویژگی های مردمان جاهل عصر حضرت سیدالشهدا(ع) اشاره کرد و ابراز داشت: دنیاطلبی، رفاه پرستی و شهوت رانی چشم مردم آن عصر را کور کرده بود، به گونه ای که مسیر حقیقت را گم کرده بودند.

وی ادامه داد: بی بصیرتی مردمان عصر اهل بیت(ع) سبب شد که حقیقت را انکار کرده و به سمت انحرافات دنیوی و امور باطل متمایل شوند.

حجت الاسلام یاوری در پایان تأکید کرد: جهالت بزرگترین دشمن اسلام و دین خدا است، از این رو وظیفه طلاب بصیرت افزایی در جهت رفع جهالت در جامعه است./857/202/ب2

ارسال نظرات