۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۴
کد خبر: ۴۵۲۱۳۵
دبیر ستاد اجرایی جشنواره قرآن و عترت دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور:

جای مباحث علمی میان رشته ای در حوزه قرآن خالی است/ جامعه پزشکی بیش از همه به نهادینه شدن فرهنگ قرآنی نیاز دارد

حجت الاسلام ابراهیمی با تأکید بر ضرورت پرهیز از مباحث مغالطه آمیز که نه بیانگر عظمت قرآن کریم است و نه سودی دارد، گفت: به جای این مسائل باید برای استخراج مفاهیم قرآنی برای سبک زندگی اجتماعی، سیاسی و فرهنگی، به مباحث علمی میان رشته ای در حوزه قرآن روی آوریم.
قرآن

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام مهدی ابراهیمی، معاون فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی مشهد عصر امروز در نشست خبری بیست و یکمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه های علوم پزشکی کشور گفت: قرآن محور معرفتی مسلمانان است که همه آنان را حول خود به وحدت می رساند.

وی افزود: قرآن کریم بیانگر مفاهیم عمیق معنوی در قالب ادبیات و هنر است که از مهمترین وجوه اعجاز آن به شمار می رود.

حجت الاسلام ابراهیمی تصریح کرد: جامعه پزشکی بیش از سایر نهادهای اجتماعی به نهادینه شدن فرهنگ قرآنی نیاز دارند چرا که آنها با سلامت جسمانی مردم سروکار دارند و قرآن کریم با سلامت معنوی مردم.

دبیر ستاد اجرایی بیست و یکمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه های علوم پزشکی کشور با اشاره به برگزاری این جشنواره در مشهد، ادامه داد: هر چه این جشنواره ها بیشتر گسترش یابد شتاب ما به سمت درک مفاهیم و مباحث علمی و میان رشته ای قرآنی، دقیقتر و سریعتر خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: در این مسیر باید از مباحث مغالطه آمیز که نه بیانگر عظمت قرآن کریم است و نه سودی برای ما دارد، پرهیز کنیم و به جای آنها به منظور استخراج مفاهیم قرآنی برای سبک زندگی اجتماعی، سیاسی و فرهنگی، به مباحث علمی میان رشته ای در حوزه قرآن که جایشان خالی است، روی آوریم.

حجت الاسلام ابراهیمی در ادامه با اشاره به برگزاری اجلاس معاونان دانشجویی فرهنگی دانشگاههای علوم پزشکی نیز در حاشیه این جشنواره گفت: از برنامه های جشنواره، برنامه شبی با قرآن نیز با حضور حجت الاسلام والمسلمین قرائتی است که در مسجد الزهرا(س) کوی پردیس دانشگاه فردوسی برگزار می شود.

حضور اساتید راهنما در کنار داوران به منظور ارتقای سطح کیفی تلاوت و حفظ شرکت کنندگان    

در ادامه این نشست، سیدمحمدمهدی بحرالعلوم، رییس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به برگزاری نشست دبیران کانونهای قرآن و عترت دانشجویان علوم پزشکی و نیز نشست کارشناسان قرآنی دانشگاهها در حاشیه جشنواره اشاره کرد.

وی با اشاره به اینکه سال آینده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی میزبان جشنواره خواهد بود، تصریح کرد: نرخ مشارکت در جشنواره در بخش دانشجویی این جشنواره، شش درصد، در بخش کارکنان، سه درصد و در بخش اساتید حدود هفت درصد بوده است.

بحرالعلوم با بیان اینکه دانشگاه های علوم پزشکی شیراز، گلستان و کاشان بیشترین شرکت کنندگان در جشنواره را دارند، اظهار کرد: در بخش داوری مسابقات تلاش شده است داورانی از مشهد، تهران، قم، اصفهان و شیراز حضور داشته باشند.

رییس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یادآور شد: با توجه به اینکه جشنواره رویکرد آموزشی دارد، به منظور ارتقای سطح کیفی تلاوت و حفظ شرکت کنندگان، در کنار داوران، اساتید راهنما نیز در نظر گرفته شده است تا نقاط ضعف وقوت متسابقان را بیان کنند./201/930/ب1

ارسال نظرات