۲۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۴
کد خبر: ۴۵۰۲۱۷
رییس اداره اوقاف و امورخیریه آمل:

مردم سرمایه های ارزشمند و گرانقدر جامعه اسلامی هستند

رییس اداره اوقاف و امورخیریه ‌آمل با بیان این که مردم سرمایه های ارزشمند و گرانقدر جامعه اسلامی هستند گفت: مسؤولان باید به صورت جهادی عمل کرده و در راستای بهبود امور و رفع مسائل و مشکلات موجود کوشا باشند.
رییس اداره اوقاف و امورخیریه ‌آمل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام رسول علیخانی، رییس اداره اوقاف و امورخیریه آمل امروز در جلسه ستاد صیانت از حریم عمومی و حقوق شهروندی آمل، اظهار داشت: ضرورت دارد در انجام تکالیف و وظایف خود کوشا بوده و از همه ظرفیتها در این راستا استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: جلسات گسترده ای در سطح شهرستان برگزار می شود که باید فکری به این امر صورت گیرد و مدیران مرتبط امر تنها در جلسات حوزه کاری خود دعوت شوند.

حجت الاسلام علیخانی افزود: فرهنگ غلطی در کشور رایج شده است که مدیری با صراحت سخن می گوید از سوی ارباب رجوع مورد پذیرش قرار نمی گیرد که اگر مردم با حقوق و قوانین آشنا باشند امری اثرگذار در صیانت از حریم عمومی و حقوق شهروندی است.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه آمل اظهار داشت: ضرورت دارد قوانین و مقررات به مردم معرفی شود تا آگاهی و اطلاع لازم داشته باشند و بعضی از ادارات نیز به وظایف و تکالیف خود آشنا نیستند.

وی ادامه داد: خدمت به مردم افتخاری ارزشمند است که باید از همه ظرفیتها و فرصتها برای خدمت رسانی صادقانه و خالصانه به مردم بهره گیری کنیم که دستاوردهای ارزشمندی دارد.

حجت الاسلام علیخانی تصریح کرد: مردم سرمایه های ارزشمند و گرانقدری هستند که باید به صورت جهادی عمل کرده تا در راستای بهبود امور و رفع مسائل و مشکلات موجود کوشا باشیم.

رییس اداره اوقاف و امورخیریه آمل افزود: پیگیری امور مردم و رفع مشکلات از جمله مسائلی است که تلاش می کنیم در راستای تحقق آن کوشا بوده و اهتمام شایسته ای صورت دهیم.

احمد منفرد، فرماندار ویژه آمل نیز در این جلسه، افزود: اهداف و وظایف هر دستگاهی باید برای مردم تبیین شود که رسانه ها و خود ادارات می توانند در این عرصه اثرگذار باشند.

معاون استاندار مازندران بیان داشت: تبیین حقوق شهروندی از اهمیت بسزایی برخوردار است که باید از همه ظرفیتها در این مسیر استفاده شود تا اقدامات ارزنده ای صورت گیرد.

وی ادامه داد: بعضی از امور حادث می شود که ساعت کاری برای مدیران زمان خاصی ندارد که مدیران شهرستان باید همواره برای خدمت رسانی به مردم آماده و پای کار باشند.

منفرد نهادینه سازی تحقق حقوق شهروندی را امری مهم و اساسی دانست و بیان داشت: نیاز است شرایط و زمینه های آشنایی مردم با حقوق شهروندی فراهم شود.

فرماندار ویژه آمل اظهار داشت: تلاش می کنیم تقویم آموزشی را برای ستاد صیانت از حریم عمومی و حقوق شهروندی تهیه و تصویب کنیم تا بتوانیم دوره آموزشی را عملیاتی کنیم.

احمد سیفیان عمرانی، رییس اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران آمل در این جلسه افزود: در آستانه هفته دفاع مقدس قرار داریم که باید قدردان مجاهدتها و ایثارگری های رزمندگان هشت سال دفاع مقدس در دفاع از ارزشهای اسلام و انقلاب باشیم.

وی ادامه داد: دولت موظف است به منظور ارتقای حقوق انسانی، استواری زمینه های رشد و تعالی و احساس امنیت فردی و اجتماعی در جامعه نسبت به تنظیم و تصویب حقوق شهروندی اقدام کند.

سیفیان عمرانی تصریح کرد: فعالیتهای ستادی، آموزش کارکنان، رسیدگی به تخلفات احتمالی، تشویقات، خدمات، روان سازی قوانین و مقررات، ملاقات عمومی، راهنمایی و آموزش عمومی از جمله اقداماتی است که با هدف تکریم ارباب رجوع صورت می گیرد.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران آمل بیان داشت: کارگروه صیانت از حریم عمومی در بنیاد شهید و امور ایثارگران تشکیل شد و برگزاری کلاسهای ضمن خدمت و دوره های آموزشی در دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان این که در انتخاب کارمند نمونه به امر تکریم ارباب رجوع توجه می شود، گفت: الکترونیکی کردن خدمات در راستای سهولت دسترسی جامعه هدف انجام شده است و تقاضاها از طریق سایت ایثار صورت می گیرد.

سیفیان عمرانی استفاده از ظرفیت ایثارگران به عنوان معتمدان بنیاد جهت گسترش دامنه ارتباط با جامعه هدف را امری مهم و ارزنده دانست و خاطرنشان کرد: انجام دیدارها و ملاقات با خانواده های معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران صورت می گیرد و از همه عزیزانی که در رسیدگی به امور ایثارگران نهایت تلاش را می کنند تشکر و سپاس داریم.

گفتنی است، تکریم ارباب رجوع از امور اساسی و مهمی است که باید دستگاه های اجرایی برخورد شایسته ای با مردم به عنوان صاحبان اصلی نظام مقدس جمهوری اسلامی داشته باشند./1314/202/ب2

ارسال نظرات