۲۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۰:۵۵
کد خبر: ۴۴۹۱۲۱

نشست «دیدار آشنا» در تهران برگزار شد

نشست «دیدار آشنا» به منظور تقدیر از نخبگان فرهنگی هنری افغانستان با حضور نخبگان و مسؤولان فرهنگی و هنری ایران و افغانستان در خبرگزاری فارس تهران برگزار شد.
دیدار آشنا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نشست «دیدار آشنا» به منظور تقدیر از نخبگان فرهنگی هنری افغانستان، عصر امروز با حضور نخبگان و مسئولان فرهنگی و هنری ایران و افغانستان در خبرگزاری فارس برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، روح‌الله قاسمیان، سردبیر سایت افغانستان خبرگزاری فارس در مورد هدف این نشست، گفت: هدف این نشست، معرفی نخبگان مهاجر به ویژه حوزه هنر است، زیرا این بخش نخبگان جامعه ما، مورد غفلت واقع شده‌اند.

وی افزود: این نشست در سایر شهرستان‌های کشور که جمعیت مهاجرنشین دارد نیز برگزار خواهد شد و برنامه آتی ما این است که نخبگان و هنرمندان مهاجر انتخاب شوند.

سردبیر سایت افغانستان خبرگزاری فارس در مورد هدف سایت افغانستان، بیان کرد: هدف ما تقویت نگاه نسبت به مهاجرین افغان و خود افغانستان و همچنین تقویت نگاه افغان‌ها نسبت به ایران است.

همچنین در اولین محفل «دیدار آشنا» از «محمد مهدی میرزایی» هنرمند افغانستانی تقدیر شد و تمبر یادبود رسمی جمهوری اسلامی ایران نیز از این هنرمند افغانستانی با حضور «سید نظام‌الدین موسوی» مدیر عامل خبرگزاری فارس رونمایی شد.

این برنامه با سخنرانی استاد احمدی از اساتید فرهیخته جامعه مهاجر افغانستان، اجرای موسیقی و همخوانی توسط گروه نوای آشنا، سخنرانی مدیرعامل خبرگزاری فارس و در نهایت اهدای لوح سپاس به استاد میرزایی و عکس یادگاری شرکت کنندگان به پایان رسید./805/202/ب2

ارسال نظرات