۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۵
کد خبر: ۴۴۵۸۲۹
سردار نقدی:

دشمن به دنبال استحاله فرهنگی نسل جدید انقلاب است

رییس سازمان بسیج مستضعفین گفت: دشمنان با راه اندازی جنگ نرم به دنبال استحاله فرهنگی نسل چهارم انقلاب اسلامی ایران هستند.
 سردار نقدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، سردار محمدرضا نقدی، رییس سازمان بسیج مستضعفین امروز در مراسم آغازین هشتمین المپیاد فرهنگی و ورزشی کشور در سالن شهید پورشریفی تبریز، اظهار داشت: تهاجم فرهنگی غرب همواره اعتقادات، اراده، هویت و خودباوری جوانان ایرانی را هدف قرار داده است.

وی خاطرنشان کرد: دشمن می‌داند که با توپ و تانک نمی‌تواند در برابر نسل جوان و ملت ایران بجنگد، از این رو با راه اندازی جنگ نرم به دنبال استحاله فرهنگی نسل چهارم انقلاب اسلامی ایران است، قطعا بی‌تجهی به مسائل فرهنگی و عقیدتی نسل جوان آثار مخربی در دراز مدت به دنبال خواهد داشت.

سردار نقدی سلاح مقابله با جنگ نرم را در سنین نوجوانی تحصیل، تهذیب و ورزش دانست و گفت: جهاد علمی و فرهنگی به همراه خودباوری لازمه این اقدام است و در شرایط کنونی ترویج فرهنگ جهاد کمتر از جهاد نیست، آنچه مسلم است؛ ترس و واهمه دشمنان از خودباوری جوان ایرانی است.

وی با بیان این‌که هیچ‌گاه نباید موضعی انفعالی در قبال تهاجم فرهنگی و جنگ نرم دشمنان داشته باشیم، افزود: امروز در جنگ نرم هستیم در این جنگ دشمن دنبال گمراه کردن و مأیوس کردن ماست تا سر تسلیم مقابل او فرود آوریم؛ اما این آرزوی خود را به گور خواهد برد.

رییس سازمان بسیج مستضعفین در بخش دیگری از سخنان خود به توجه به رهنمودهای ولایت فقیه را لازمه تصمیم گیری درست و حرکت در مسیر صحیح دانست و گفت: تنها با تبعیت از منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی می توان به آن فهم درست و بصیرت لازم دست یافت.

وی همچنین تهذیب، تحصیل و ورزش را مطالبه مقام معظم رهبری از جوانان دانست و اظهار داشت: تحصیل در عالی‌ترین سطوح علمی، تهذیب نفس و توجه به فضائل اخلاقی و در نهایت ورزش که لازمه جسم روح سالم است؛ هر یک ضرورتی مهم برای تعالی و موفقیت نسل جوان شناخته می شوند.

سردار نقدی با تأکید بر تأسی نسل جوان به سیره شهدا، گفت: اگر روی سینه ورزشکاران نوجوان ما عکس شهدا و مدافعان حرم می‌درخشد به این معناست که شهیدان الگوی زندگی ما هستند و به حق جوانان وارث شهدا شناخته می شود، باید الگوی همه بسیجیان قرار گیرند.


بنابر این گزارش، هشتمین المپیاد استعدادیابی ورزشی بسیج کشور در تبریز با حضور بسیجیان ورزشکار کشور در قالب 33 تیم با یک هزار و 800 ورزشکار از نواحی و پایگاه های مقاومت بسیج سپاه‌های استانی حضور دارند./935/202/ب2
 

ارسال نظرات