۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۴
کد خبر: ۴۴۳۷۱۵
حجت‌الاسلام فلاحی مطرح کرد؛

معماری اسلامی ظرفیت عظیم اماکن مذهبی در ترویج معارف دین

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه(س) با بیان اینکه احداث مساجد و اماکن دینی و مذهبی به نام اهل‌بیت(ع) از برکات ورود امام رضا(ع) به ایران است، گفت: اماکن مذهبی از ظرفیت عظیم هنر برای ماندگاری معارف دین بهره می‌گیرند.
حجت الاسلام صفر فلاحی تقدیر از بانوان هنرمند آستان مقدس حضرت معصومه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام صفر فلاحی امروز در مراسم تجلیل از هنرمندان و خیرین تابلوی زیارت‌نامه اهدایی از سوی جمعی از هنرمندان بانوی قمی که در محل سالن امام خامنه‌ای آستان مقدس حضرت معصومه(س) برگزار شد با اشاره به اینکه حضور امام رضا(ع) با استناد به مستندات تاریخ برای ایرانیان برکات زیادی به ارمغان آورده است، اظهار کرد: هدف مأمون از دعوت تبعید گونه امام رضا(ع) به خراسان به دنبال شکست قداست و جایگاه اهل‌بیت(ع) در نزد مردم بود.

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه(س) با اشاره به اینکه مأمون در منش سیاسی خود در این جریان تاریخی به دنبال تقویت پایه‌های حکومت خود بود، از این‌رو در مجالسی امام را به‌عنوان ولیعهد معرفی کرد، گفت: با ورود این امام همام به ایران علما و بزرگان با آموزه‌های ناب اسلامی آشنا شدند.

وی با اشاره به اینکه در دوران حضور امام رضا(ع) در ایران عشق و علاقه به اهل‌بیت(ع) در میان مردم احیا شد، گفت: احداث مساجد و اماکن دینی و مذهبی به نام اهل‌بیت(ع) از برکات ورود امام رضا(ع) به ایران است چنانچه که امروز شاهد آن هستیم این اماکن مذهبی با معماری و هنر اسلامی ظرفیتی عظیم را برای ماندگاری و به نمایش گذاشتن شعائر اسلامی ایجاد کرده‌اند.

حجت‌الاسلام فلاحی در پایان به طراحی و تولید پارچه روی سنگ مبارک حضرت فاطمه معصومه (س) از سوی جمعی از دانشجویان دانشکده فنی و حرفه‌ای قم اشاره کرد و گفت: این حرکت جامعه تخصصی قم سبب شده است که جمعی از هنرمندان بانوی استان قم زیارت‌نامه حضرت معصومه(س) را با سنگ‌های قیمتی تولید و رونمایی کنند./837/پ203/ی

ارسال نظرات