۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۷
کد خبر: ۴۴۱۱۵۸
امام جمعه بجنورد تأکید کرد؛

مسؤولان برای خروج غدیر از غربت همت کنند

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه مسأله غدیر و موضوع امامت و ولایت سرمایه دینی جامعه ما و پشتوانه نظام اسلامی است، گفت: باید مسؤولان و متولیان فرهنگی مذهبی جامعه برای خروج غدیر از غربت همت بیشتری داشته باشند.
حجت الاسلام یعقوبی - نشست ستاد استانی دهه امامت و ولایت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، قائم مقام نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، عصر امروز در نشست ستاد استانی دهه امامت و ولایت، با اشاره به اهمیت این موضوع در جامعه اسلامی، اظهار کرد: عید غدیر و مسأله ولایت درواقع مکمل و متمم نبوت است.

 

وی با بیان اینکه موضوع ولایت از ابتدا در دین مبین اسلام بود اما متأسفانه ما ماهیت آن را کشف نکرده بودیم، اضافه کرد: در این میان انقلاب و نظام مقدس اسلامی زمینه شناخت کامل امت اسلام از موضوع ولایت را فراهم کرد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی که رییس ستاد استانی دهه امامت و ولایت در خراسان شمالی نیز هست، خاطرنشان کرد: ما پیش از پیروزی انقلاب اسلامی و استقرار این نظام مقدس به ولایت معتقد بودیم اما انقلاب اسلامی نقش عینی و عملی ایمان به ولایت را برای امت اسلام و جهانیان تبیین و تشریح کرد.

 

وی با اشاره به اینکه در اسلام ناب و اصیل سیاست و دیانت با یکدیگر همراه و همزاد هستند، تصریح کرد: انقلاب و نظام اسلامی پیوند دیانت و سیاست را به مردم دنیا نشان داد.

 

به گفته رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی با پیروزی انقلاب اسلامی و استقرار نظام دینی در ایران اهمیت موضوع لزوم رهبری جامعه دینی با نگاه متعالی‌تر در دنیا مطرح و پیگیری شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی در ادامه با اشاره به اهمیت غدیر، تصریح کرد: عید غدیر تنها یک روز نیست بلکه روزگار و روندی در امتداد تاریخ اسلام است.

 

وی با بیان اینکه غدیر یک رخداد نبوده بلکه امری مهم در درون دین اسلام است، اضافه کرد: غدیر درواقع تکمیل‌کننده راه رسول اکرم (ص) و آموزه‌های اسلامی و قرآنی است.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی با اشاره به اینکه غدیر پیام‌های زیادی برای همیشه تاریخ دارد، اظهار کرد: شایسته‌سالاری، سپردن امانت به اهل آن و اقتدار در عین مظلومیت برخی از پیام‌های غدیر است که امروز باید به‌صورت جدی و ویژه به آن‌ها توجه شود.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه دهه امامت و ولایت فرصت ذی‌قیمتی برای پرداختن به این مسائل است، افزود: ولایت کلید گشودن خوبی‌ها و معروف‌ها و قفل بدی‌ها و منکرها است؛ ازاین‌رو باید بیش از پیش به این موضوع پرداخته شود.

 

قائم مقام نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان شمالی با بیان اینکه مسأله غدیر و موضوع امامت و ولایت سرمایه دینی جامعه ما و پشتوانه نظام اسلامی است، گفت: باید مسؤولان و متولیان فرهنگی مذهبی جامعه برای خروج غدیر از غربت همت بیشتری داشته باشند.

 

گفتنی است، دهه امامت و ولایت هر سال از دهم ذی‌الحجه و روز عید قربان آغاز شده و تا هجدهم ذی‌الحجه، عید سعید غدیر خم ادامه دارد که به این مناسبت برنامه‌های مختلف فرهنگی و مذهبی در رابطه با موضوع غدیر و ولایت در سطح کشور برگزار می‌شود./202/9314/ب1

ارسال نظرات