۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۱
کد خبر: ۴۳۹۸۶۲
عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی:

نماز جمعه خنثی‌کننده تهاجم فرهنگی دشمن است

حجت الاسلام حاجی زاده با بیان اینکه نماز جمعه قرارگاه ایمان، تقوا، بصیرت و فرهنگ است، گفت: نماز جمعه خنثی‌کننده تحرکات ضد فرهنگی و دفع‌کننده تهاجم فرهنگی دشمنان است.
حجت الاسلام جواد حاجی زاده، امام جمعه اهر

حجت‌الاسلام جواد حاجی‌زاده، امام‌جمعه اهر و عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با بیان اینکه نماز جمعه نمایشی از قدرت سیاسی اجتماعی اسلام است، اظهار داشت: ملت ما گمان نکنند که نماز جمعه یک نماز عادی است، امروز نماز جمعه با شکوهمندی که دارد، برای نهضت ما یک پشتوانه محکم و در جهت پیشبرد انقلاب اسلامی است.

 

وی با بیان اینکه تمام نمازها اعم از نمازهای یومیه، نماز هفتگی جمعه و نماز سالانه عیدین فطر و قربان دارای اهمیت هستند، گفت: نماز نشانه دین و پرچم اسلام بوده و به‌قدری مهم است که مانند بعضی از عبادت‌ها تعطیل‌بردار نیست به ویژه نماز عبادی و سیاسی جمعه و نماز عیدین که از اهمیت خاصی برخوردار می‌باشند و نماز جمعه و خطبه‌های نماز جمعه فرصتی برای حاکمیت اسلامی هستند که باید از این فرصت استفاده کنیم.

 

امام‌جمعه اهر با اشاره به جایگاه نماز جمعه در عرصه جامعه اسلامی و اقتدار و عزت ملت اسلامی، ادامه داد: نماز جمعه از برکات نظام اسلامی است، امروز در بیش از 800 شهر کشور نماز جمعه برگزار می‌شود، به برکت نماز جمعه، توطئه‌های خائنان و دسیسه‌های مفسدان خنثی می‌شود نماز جمعه در استمرار و تداوم نظام دارای نقش بسیار مهمی است و چقدر مسائل که در نماز جمعه تبیین می‌گردد.

 

وی با بیان اینکه نماز جمعه قرارگاه ایمان، تقوا، بصیرت و فرهنگ است، افزود: نماز جمعه خنثی‌کننده تحرکات ضد فرهنگی و دفع‌کننده تهاجم فرهنگی دشمنان و یکی از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی است، نماز جمعه سنگر مقابله با جنگ نرم دشمن و سبب تقویت بنیه فکری نظام است.

 

عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی با اشاره به این‌که دشمنان از صفوف نماز جمعه ملت ایران هراسان هستند، تصریح کرد: دشمنان همه توان خود را برای حضور کمرنگ ملت ایران در این پایگاه عبادی و سیاسی به کار گرفته است، دشمن از صفوف مستحکم نماز جمعه هراسان است.

 

وی نماز جمعه را محور وحدت عنوان کرد و اذعان داشت: نماز جمعه سنگری مستحکم در دفاع از انقلاب اسلامی، تبلور وحدت و کارآمدترین وسیله تقویت بنیه اعتقادی مردم است، ازاین‌رو ائمه جمعه نیز فعالان فرهنگی و فرماندهان این قرارگاه هستند، حضور در نماز جمعه یک وظیفه است.

 

حجت‌الاسلام حاجی‌زاده با اشاره به این‌که اقامه نماز جمعه زمینه‌ساز تحکیم وحدت و انسجام بیشتر میان اقشار مختلف مردم به‌ویژه نسل‌های جوان و نوجوان شده است، ادامه داد: نماز وحدت‌آفرین جمعه، نماز وحدت و همبستگی است و باید با برگزاری باشکوه نماز جمعه دسیسه‌ها، ترفندها و توطئه دشمنان را نقش بر آب کنیم.

 

وی سنگر امامت جمعه را بسیار پراهمیت عنوان کرد و افزود: حکومت ما حکومت صالحان است و حضور مردم در اقامه نماز جمعه بیش از هر زمان و مکان دیگری احساس می‌شود، حضور در نماز جمعه دشمن‌شکن و عالم خنثی شدن توطئه نفوذ فرهنگی و سیاسی است./302/854/ب1

ارسال نظرات