۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۱
کد خبر: ۴۳۴۶۵۷
استاد حوزه علمیه قم مطرح کرد؛

پیامدهای وحشتناک بی‌‌احترامی به والدین در زندگی

استاد حوزه علمیه قم عدم استجابت دعا، جوان مرگ شدن، محرومیت از بهشت، مورد لعن رسول خدا(ص) واقع شدن و عذاب دنیوی را از پیامدهای و حشتناک بی احترامی به والدین عنوان کرد.
احسان به والدین

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد لو، استاد حوزه علمیه قم ظهر امروز در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه(س)در مراسم ترتیل خوانی نوجوانان با بیان اینکه مهم‌ترین خواسته قرآن از نوجوانان و جوانان به عنوان فرزندان یک خانواده احسان به والدین است، گفت: احسان به والدین توصیه قرآنی خداوند به نوجوانان و جوانان مسلمان است.

 

وی افزود: احسان به والدین موجب عاقبت به خیری انسان شده و نوجوانان و جوان باید بدانند که حتی اگر به اندازه قطرات باران و ریگ‌های موجود در بیابان به پدر و مادر خود به‌خصوص مادر احسان و نیکی کرده و آن‌ها را با پای پیاده به حج ببرند باز نخواهند توانست حتی یک روز از روزهایی را که در رحم مادر بوده است را جبران کنند.

 

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: این سخن امام صادق(ع) در مقابل جوانی بود که ادعا می‌کرد چون مادر پیر و ناتوان خود را به حج برده توانسته زحمات او را جبران کند در حالی که امام صادق(ع) در پاسخ به او فرمودند«حتی اگر هزار بار مادر خود را با پای پیاده به حج ببری باز نخواهی توانست یک روز از دورانی که در رحم او بوده‌ای را جبران کنی».

 

حجت الاسلام محمد لو با اشاره به اینکه متأسفانه جوانان و نوجوانان امروزی نسبت به پدر و مادر خود بسیار بی احترامی کرده و گاهی دیده می‌شود که یک جوان و نوجوان جلوتر از پدر و مادر خود راه رفته و جلوی آن‌ها پای خود را دراز می‌کنند، تصریح کرد: بی احترامی به پدر و مادر عواقب جبران ناپذیری به دنبال دارد که بعضی از آن‌ها بسیار وحشتناک است.

 

وی افزود: دشواری مرگ از نخستین پیامدهای بی احترامی به والدین است و کسی که به پدر و مادر خود بی احترامی می‌کند در هنگام مرگ نمی‌تواند شهادتین (کلمه توحید) را بر زبان آورد و کافِر از دنیا می رود.

 

استاد حوزه علمیه قم عدم استجابت دعا، جوان مرگ شدن، محرومیت از بهشت، مورد لعن رسول خدا(ص) واقع شدن و عذاب دنیوی را از دیگر پیامدهای و حشتناک بی احترامی به والدین عنوان کرد، گفت: کسی که کافِر از دنیا برود و مورد لعن رسول خدا(ص) قرار گیرد هرگز آمرزیده نخواهد شد و در های جهنم از همان لحظه مرگ به روی او گشوده خواهد شد.

 

حجت الاسلام محمد لو با تأکید بر اینکه نفرین پدر انسان را ذلیل می کند، افزود: ذلت خواری بدترین مصیب در دنیا و آخرت بوده و کسی را که خدا ذلیل کند هیچ‌کس نمی‌تواند به او عزت داده و عزتش را باز گرداند.

 

وی افزود: کسی به والدینش احترام نمی‌گذارد عمرش کوتاه شده و در این مدت کوتاه از زندگی خود هیچ خیر و بهره ای نخواهد برد و چنین انسانی مصداق مردگان متحرک در روی زمین است.

 

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه کسی که موجب عدم رضایت پدر و مادر خود شود نه تنها در دنیا بلکه در آخرت هم مصیبت های فراوانی بر او وارد خواهد شد، افزود: حسابرسی سخت و محروم شدن از حق شفاعت رسول خدا(ص) و ائمه(ع) از مصیبت های اخروی بی احترامی به والدین است.

 

حجت الاسلام محمدلو با بیان اینکه سختی کشیدن در هنگام دفن از دیگر پیامدهای بی احترامی به والدین است، یادآور شد: در مقابل تمام مصیبت هایی که بیان شد اگر انسان به والدین خود احسان کند عاقبت به خیر شده و تمامی نعمات بهشتی و دنیوی را به دست آورده و دنیا مانند یک برده و غلام به او خدمت می کند.

 

لازم به ذکر است، با حضور حجت الاسلام محمدلو از نوجوانان برگزیده استان قم در رشته‌های مختلف قرآنی و فرهنگی و فرزندان شهدای دوران دفاع مقدس از طرف حجت الاسلام و المسلمین محمد سعیدی تولیت آستان مقدس قم تقدیر به عمل آمد./۹۶۸/پ202/ی

ارسال نظرات