۰۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۱
کد خبر: ۴۳۴۵۳۴
آیت الله طبرسی:

دستگاه قضا در برخورد با قانون شکنان باید مصمم و جدی باشد

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که در برخورد با قانون شکنان باید مصمم بود و بدون هیچ گونه تبعیضی با آنها برخورد شود، گفت: قوه قضائیه و کار قضاوت هم از نظر شرعی و هم از نظر عاقبت کار و هم از نظر موقعیت اجتماعی در جایگاه مهمی قرار دارد و در بیان شرع مقدس اسلام مسؤولیتی که به عهده قاضی گذاشته می شود مهم و حساس است.
آیت الله طبرسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در دیدار مدیر کل، معاونان و مدیران ستادی دادگستری کل استان با بیان این که برقراری عدالت حقیقی یکی از مهم ترین اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است، افزود: دستگاه قضا به عنوان متولی اصلی برقراری عدالت در جامعه رسالت سنگینی در تحقق این وظیفه خطیر بر عهده دارد و باید بدون توجه به حاشیه ها به رسالت حقیقی خود بپردازد.

 

آیت الله طبرسی، عدالت و احقاق حق بر اساس احکام متعالی اسلام را شاخصه حکومت اسلامی برشمرد و خاطرنشان کرد: امروز برقراری عدالت یکی از وظایف مهم دستگاه قضا است که این مسأله از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون به صورت جدی دنبال شده است.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که قضات دادگستری وظیفه سنگینی در برقراری عدالت در جامعه اسلامی برعهده دارند، تصریح کرد: خادم نظام اسلامی، ولایت فقیه و مذهب شیعه بودن افتخاری بزرگی برای همه ما است.

 

وی با بیان این که در برخورد با قانون شکنان باید مصمم بود و بدون هیچ گونه تبعیضی با آنها برخورد شود، خاطرنشان کرد: قوه قضائیه و کار قضاوت هم از نظر شرعی و هم از نظر عاقبت کار و هم از نظر موقعیت اجتماعی در جایگاه مهمی قرار دارد و در بیان شرع مقدس اسلام مسؤولیتی که به عهده قاضی گذاشته می شود مهم و حساس است.

 

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری افزود: قضاوت منصب خطیری است که هرکس نمی تواند متصدی این مقام شود و انتخاب آن بر اساس عدالت، لیاقت و دیانت است و دستگاه قضایی به تقوا، هوش، فن و درایت نیاز دارد.

 

 

نماینده ولی فقیه در مازندران با تأکید بر این که دستگاه قضایی به دلیل جایگاه رفیع خود در نظام اسلامی باید ملجأ مردم و مرحم زخم باشد، خاطرنشان کرد: قوه قضاییه باید در کار قضایی با بهره گیری از توان افراد متدین و کاردان که مسلط بر مسائل حقوقی باشند می توانند در این زمینه تأثیر بسزایی داشته باشند.

 

وی افزود: ما باید راه انقلاب و ارزش ها و آرمان های انقلاب اسلامی را با فرمایشات مقام معظم رهبری حفظ کنیم و اگر این راه را بروید آن گاه حکومتی خواهیم داشت که مردم آن با صفا و صمیمی در کنار هم زندگی خوبی خواهند داشت و مسؤولان قضائی هم می توانند اعتبار دستگاه قضایی را بیشتر کنند.

 

امام جمعه ساری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقدامات ارزشمند قوه قضائیه در رسیدگی به پرونده های کلان گفت: تلاش و جدیت قوه قضائیه در رسیدگی به پرونده اقتصادی بسیار ارزشمند است. 

 

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که امروز بررسی و قضاوت کردن پرونده های حقوقی استان بویژه در زمینه تغییر کاربری سخت و دشوار شده است، گفت: پیچیدگی های این گونه پرونده ها در مازندران مسؤولان و مردم را نیز سرگردان کرده است.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، اطاله دادرسی در دادگستری های استان را از دغدغه های جدی مردم دانست و بیان داشت: امروز طولانی شدن دادرسی برای مردم رنج آور و از گلایه های جدی است.

 

آیت الله طبرسی به کمبود نیروی انسانی و قاضی در دستگاه قضایی اشاره کرد و ضمن بهره گیری دستگاه قضایی از توان حوزه های علمیه به منظور تأمین نیروی انسانی مورد نیاز این مجموعه افزود: حوزه های علمیه ظرفیت ارزشمندی به منظور تربیت و پرورش نیروهای مورد نیاز دستگاه قضایی است.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری همچنین با انتقاد از نحوه اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر گفت: این فریضه نباید تنها برای چند مسأله سطح پایین مورد توجه قرار گیرد بلکه مسأله امر به معروف و نهی از منکر موضوعی مهم و دارای ابعاد بیشتری است.

 

وی با اشاره به این که اساس دین اسلام امر به معروف و نهی از منکر و یک وظیفه همگانی است، افزود: متولیان و سربازان در اجرای این فریضه الهی فعل و انفعالات ناحقی را انجام دادند که نگران کننده است.

 

امام جمعه ساری با بیان این که مشکل بد حجابی امروز به عنوان یک مسأله مهم اجتماعی باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد، خاطرنشان کرد: اجرای دقیق قانون امر به معروف و نهی از منکر به منظور برخورد با این پدیده مهم اجتماعی بیش از پیش ضرورت دارد.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران اظهار داشت: در حالی ما در برخورد با ناهنجاری های اجتماعی در حوزه شئونات اسلامی چنین عمل می کنیم که نزول خواری، ربا، سود بانکی، مضاربه و مشارکت اقتصادی غیر اسلامی، برخورد نادرست با ارباب رجوع در ادارات و زیر میزی پزشکان به وضوع در جامعه وجود دارد. /950/201/ب3

ارسال نظرات