۰۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۸
کد خبر: ۴۳۴۲۴۶
حجت الاسلام والمسلمین قرائتی:

فرزندان به والدین خود احسان دائمی کنند

رییس ستاد اقامه نماز کشور با بیان این که فرزند هر اندازه خدمت کند نمی تواند خدمات والدین خود را جبران کند. گفت: یکی از احسان ها به والدین این است که اگر نماز خواندن یا قرائت قرآن آن ها اشتباه است را اصلاح کنیم و اگر سواد ندارند به آن ها سواد یاد بدهیم.
حجت الاسلام قرائتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی رییس ستاد اقامه نماز کشور سحرگاه امروز در برنامه تلویزیونی ماه خدا که از شبکه یک سیما پخش شد، با اشاره به روابط افراد در خانواده گفت: آیات و روایات سفارشات فراوانی در زمینه نوع رابطه، محتوای رابطه و مسائل دیگر آن کرده است.

 

وی افزود: در قرآن کریم چند بار سفارش شده که به پدر و مادر احسان کنید، ممکن است در اینجا سؤال شود که چرا قرآن همانگونه که با احسان والدین سفارش کرده در زمینه احسان پدران و مادران به فرزندان سفارشی نداشته است.

 

رییس ستاد اقامه نماز کشور در پاسخ به سؤال مطرح شده با بیان این که اولاد نیاز به تأکید برای احسان دارند، اظهار داشت: اولاد خدمات پدر و مادر را فراموش می کنند اما پدران و مادران فرزندان خود را فراموش نخواهند کرد.

 

وی ادامه داد: محبت پدر و مادر همانند سرازیری است از این رو قرآن کریم تأکید دارد که این محبت ها باید از راه صحیح و درست باشد و به والدین تذکر می دهد که فرزندان آن ها در قیامت به دردشان نمی خورد، در قرآن برای محبت پدر و مادر ترمز گذاشته شده چون محبت آن ها در سرازیری قرار دارد و سر می خورد.

 

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با بیان این که از آنجایی که محبت فرزندان همانند سربالایی است خداوند تأکید بسیاری دارد تا به والدین خود احسان کنند، ابراز داشت: این تأکیدات همانند گاز دادن برای بالا رفتن از سربالایی است.

 

وی عنوان کرد: قرآن کریم می فرماید فرزند در زمان پیری پدر و مادر باید احسان بیشتری به آن ها داشته باشد، نیکی و احسان در هر زمان و شرایطی متفاوت است، گاهی نیکی این است که انسان پول بدهد و گاهی می تواند حرف زدن با والدین باشد.

 

رییس ستاد اقامه نماز کشور خاطرنشان کرد: این احسان ها باید بدون واسطه و به دست خود انسان باشد یعنی اگر مادر و مریض شد خودش او را به دکتر ببرد نه این که پول بدهد و بگوید با آژانس برو؛ در صورت بدون واسطه بودن احسان دعای پدر و مادر مستجاب می شود.

 

وی اضافه کرد: سفارش شده در ماه مبارک رمضان احترام بیشتری به پدر و مادر گذاشته شود، نگاه از روی علاقه به والدین عبادت است و انسان نباید صدای خود را بر آن ها بلند کند، فرزندان قبل از این که پدران و مادران درخواست خود را بگویند باید آن را اجابت کنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با بیان این که پدر و مادر خجالت می کشند که از فرزند خود درخواست پول داشته باشند، گفت: در برخی خانه ها اخلاق فاسدی وجود دارد که وقتی پسری می خواهد به پدر و مادرش پول بدهد از زن خود می ترسد.

 

وی افزود: این کارها بیماری نبوده بلکه سرطان اخلاقی است، این سرطان است که انسان به دلیل ترس از زنش از کمک کردن به کسی که او را بزرگ کرده سرباز بزند، یکی از احسان ها به والدین این است که اگر نماز خواندن یا قرائت قرآن آن ها اشتباه است را اصلاح کنیم و اگر سواد ندارند به آن ها سواد یاد بدهند که احسان دائمی همین موارد است؛ فرزند هر اندازه خدمت کند نمی تواند خدمات والدین خود را جبران کند./1323/پ202/ی

ارسال نظرات