۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۱
کد خبر: ۴۳۳۳۱۲
الزامات فرهنگی پیشرفت(۱۶)

اگر ملت احساس عزت کرد پیشرفت می‌کند

تأمین عزت ملی لازم است، یک ملت اگر احساس عزت کرد، پیشرفت خواهد کرد و خواهد بالید؛ اما اگر توسری خورد، استعدادها در او خفه خواهد شد.
امام خامنه ای

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، رهبر معظم انقلاب چشم انداز حرکت ملت ایران را دستیابی به تمدن اسلامی می دانند و معتقدند برای دستیابی به این تمدن، شناخت اصول حاکم بر فرهنگ کشور یک امر ضروری است و این شناخت سرعت حرکت جامعه را به سوی تمدن اسلامی بیشتر خواهد کرد.

 

 کتاب «الزامات فرهنگی پیشرفت» به منظور شناخت اصول حاکم بر پیشرفت فرهنگی کشور درباره توسعه روحیه عزت مداری از منظر رهبر معظم انقلاب تدوین و منتشر شده است، در بخش هایی از این کتاب می خوانیم:

 

اگر ملتی احساس عزت کرد، پیشرفت خواهد کرد

 

تأمین عزت ملی لازم است، یک ملت اگر احساس عزت کرد، پیشرفت خواهد کرد و خواهد بالید؛ اما اگر توسری خورد، استعدادها در او خفه خواهد شد. عزت ملی و آنچه را که امروز به آن غرور ملی گفته می‌شود ـ البته تعبیر «غرور» با توجه به معنای لغوی اش خیلی رسا نیست، اما رایج است ـ باید در ملت تقویت کرد تا احساس عزت و توانایی کند. آنچه مایه‌ی عزت یک ملت است، مثل تُراث عظیم فکری و فرهنگی و علمی در مقابل چشم آنها قرار می گیرد؛ شخصیت‌های برجسته‌شان، گذشته‌ی روشن‌شان، استعداد والایشان.

 

ملت ایران به دنبال عزت ملی و اسلامی خود هست

 

ملت ایران، زنده است. ملت ایران مؤمن است. ملت ایران، پایبند به مبانی انقلاب است. ملت ایران به دنبال استقلال و به دنبال آرمان های انقلاب اسلامی و به دنبال عزت ملی و اسلامی خود هست. امروز، عزت و اقتدار و عظمت ملت ایران در چشم مردم دنیا و دولت ها و حتی دشمنانش با اکثر کشورهای اسلامی قابل مقایسه نیست. مشاهده می کنید که انگیزه حاکمیت و عزت اسلام در دل مردم و به خصوص جوان ها، دانشگاهیان، روشنفکران موج می زند؛ که درگذشته، این ها نبود./874/ت303/س

 

ارسال نظرات