۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۴
کد خبر: ۴۳۲۵۱۴
کارشناس مذهبی:

انقلابی نباید زیر بار هیچ تهدیدی برود

کارشناس مسائل مذهبی گفت: در نظام اسلامی نیز باید دشمن شناسی و شناخت ترفندهای دشمن وجود داشته باشد، باور به این که دشمن در صدد نابودی ما است و از ما راضی نخواهد شد و روحیه انقلاب گری نباید زیر بار هیچ تهدیدی از دشمن برود.
انقلاب گری

خانم حقیقی کارشناس مذهبی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، گفت: حوزه های علمیه باید با یکدیگر یکی شوند تا بتوانیم در حوزه های علمیه کارهای سازنده ای انجام دهیم.

 

وی ادامه داد: راهکار تقویت فکر در حوزه های علمیه باید ایجاد مناظره کرد و طلبه ها را تخصصی شاخه بندی کرد، بنابراین طلبه ها تخصص پیدا می کنند و همچنین ایجاد سیر مطالعاتی و مسابقه های کتاب خوانی سبب تقویت فکر می شود.

 

این کارشناس مذهبی تصریح کرد: آنچه اهمیت دارد این است که روحیه انقلابی گری نیز بایستی به عنوان بستر پذیرش پیام های رهبری در افراد وجود داشته باشد، از این رو منظومه فکری نظام ما برگرفته از آموزه های دینی و انقلابی است و اگر شعارهای مطرح شده از سوی رهبری که بر گرفته از ایدئولوژی معظم له است در چارچوب روحیه انقلابی گری مردم قرار نگیرد تبدیل آن به باور عمومی دشوار خواهد بود.

 

حقیقی بیان داشت: بی تردید تاکید رهبر معظم انقلاب بر استفاده از نیروهای حزب اللهی و انقلابی به این معناست که روحیه و تفکر انقلابی را باید در این افراد جستجو کرد کسانی که از جان دل و با روحیه اعتماد به نفس فراوان در هر کاری حاضر شده و بن مایه اعتقادی آنها زمینه پذیرش مسؤولیت های خطیر را به آنان می دهد.

 

این کارشناس مذهبی یادآور شد: انقلابی گری یعنی تلاش زیاد و بی‌وقفه در عین حال پاکدستی و بی‌طمعی و قناعت، یعنی فرد انقلابی در عرصه اقتصادی پر تلاش و در عین حال بسیار کم از ثمره تلاشش برخوردار است، بنابراین این ویژگی کارآمدی است که کشور و ملتی را می‌تواند به جلو پرتاب کند.

 

وی در پایان خاطر نشان کرد: در نظام اسلامی نیز باید دشمن شناسی و شناخت ترفندهای دشمن وجود داشته باشد، باور به این که دشمن در صدد نابودی ما است و از ما راضی نخواهد شد و روحیه انقلاب گری نباید زیر بار هیچ تهدیدی از دشمن برود./302/972/ب1

ارسال نظرات