۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۷
کد خبر: ۴۳۲۳۳۲
حجت الاسلام قرائتی:

اسراف انسان را فاسق می‌کند/ شأن فقرا در مجالس رعایت شود

رییس ستاد اقامه نماز کشور با بیان این که ما عاشق، مرید و مقلد امام خمینی(ره) هستیم، گفت: حضرت امام می فرمایند دو ریختن نصف لیوان آب اسراف بوده، اسراف گناه کبیره محسوب می شود و گناه کبیره انسان را فاسق می کند.
حجت الاسلام والمسلمین قرائتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی رییس ستاد اقامه نماز کشور سحرگاه امروز در برنامه تلویزیونی ماه خدا که از شبکه یک سیما پخش شد، با اشاره به لزوم اکرام فقرا گفت: ائمه طاهرین(ع) فرمودند که فقیر و غنی در مهمانی ها باید با یکدیگر دعوت شوند.

 

وی افزود: اگر دور تا دور سفره فقیر باشد افراد یکدیگر را می شناسند و می گویند معلوم می شود که فلانی روزه ای خورده حال می خواهد کفاره بدهد، باید توجه داشت که مهمان نباید احساس کند که خدایی نکرده کسی به او کفاره می دهد.

 

رییس ستاد اقامه نماز کشور با بیان این که فقرا را نباید برای کارگری به مهمانی دعوت کرد، اظهار داشت: متأسفانه عده ای برای اغنیا نوعی غذا و برای فقرا نوع دیگری از غذا را تهیه می کنند، متأسفانه غذاهایی که زرورق پیچیده شده به اغنیا و ته مانده های غذا به فقرا داده می شود.

 

وی با تأکید بر ضرورت پرهیز از اسراف ادامه داد: اگر بشود کسانی که هتل و رستوران دارند حداقل با مرغداری های نزدیک خود قرارداد ببندند تا اسراف نشود خوب است، دور ریختن حتی یک دانه برنج اسراف است از این رو باید به این مسأله توجه کرد.

 

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با بیان این که ما عاشق، مرید و مقلد امام خمینی(ره) هستیم، ابرازداشت: حضرت امام می فرمایند دو ریختن نصف لیوان آب اسراف بوده، اسراف گناه کبیره محسوب می شود و گناه کبیره انسان را فاسق می کند.

 

وی عنوان کرد: متأسفانه در مهمانی ها چه در شادی و چه در عزا ریخت و  پاش های فراوان و ولخرجی های بسیاری صورت می گیرد، افطاری دادن خوب است اما به شرطی که تنوع غذاها کم و تعداد افراد بسیار باشد.

 

رییس ستاد اقامه نماز کشور خاطرنشان کرد: به جای این که انسان پنج نوع غذا برای 30 نفر درست کند می تواند یک نوع غذا برای صد نفر فراهم کند، از این رو باید از تنوع کاسته و بر تعداد افراد اضافه شود./1323/پ202/ی

ارسال نظرات