۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۵
کد خبر: ۴۲۴۸۷۴
همزمان با مبعث پیامبر اکرم صورت می گیرد؛

برگزاری مراسم عمامه گذاری طلاب اهل تسنن پاوه

امام جمعه اهل سنت پاوه گفت: همزمان با فرا رسیدن مبعث پیامبر اکرم، مراسم عمامه گذاری 12 نفر از طلاب این شهرستان برگزار می شود.
ماموستا قادر قادری

ماموستا قادر قادری امام جمعه اهل سنت شهرستان پاوه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم (ص) ابراز داشت: پیامبر گرامی اسلام (ص) می فرمایند «علمای دین وارث پیامبران هستند و نباید در ابلاغ و دعوت و پاسداری از دین کوتاهی کنند» و توجه به این حدیث شریف موجب هدایت مسلمانان است.


امام جمعه اهل سنت شهرستان پاوه ادامه داد: در طول 15 قرن پس از هجرت پیامبر اکرم (ص) علمای اسلام حافظ دین و پاسدار محراب رسول الله (ص) بوده اند به ویژه در مناطق کرد نشین، مسلمانان مخلص و متدین به قصد تعلیم و تدریس علوم دینی در کنار مساجد حجره هایی ساختند و با سرمایه های ناچیز خود از علما، طلاب، مساجد و حجره ها حفاظت کردند.


ماموستا قادری یادآور شد: با همت عالی و تعامل دو قشر مسلمانان و علما همواره جمعی از فرزندان این جامعه در حجره های کنار مساجد، علوم متداول دینی را در خدمت اساتید خود تلمذ کردند.


وی در ادامه بیان داشت: با برنامه ریزی علما و مدرسان و همت مردم متدین، مراسماتی به عنوان مراسم اذن ارشاد و عمامه گذاری برای طلاب فراهم شده است و این امر در میان علمای منطقه به صورت سنتی ارزشمند در فرهنگ غنی ملت کرد بدل گشته است.


امام جمعه اهل سنت شهرستان پاوه اظهار داشت: به همین منظور مراسم عمامه گذاری 12 نفر از طلاب عزیز این شهرستان در روز مبعث مبارک رسول مکرم اسلام (ص) برگزار می شود.


ماموستا قادری تصریح کرد: این مراسم در مسجد جامع شهرستان پاوه و با حضور مسؤولان گرانقدر استان برگزار می شود و امید است طلاب با گام نهادن در این مسیر مبارک، زمینه جذب افراد به دین مبین اسلام را فراهم آورده و ادامه دهنده راه اساتید بزرگوار خویش باشند.


وی در پایان خاطرنشان کرد: مبعث رسول اکرم (ص) مایه اتحاد و یکپارچگی مسلمانان جهان بوده و امید است با تکیه بر مشترکات روز به روز بر انسجام و یکپارچگی عموم مسلمانان جهان افزون گردد./302/857/ب1

ارسال نظرات