۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۹
کد خبر: ۴۲۳۱۴۹
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

بخش فرهنگی در تخصیص بودجه مظلوم است

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه بخش فرهنگ در بودجه‌بندی مظلوم واقع شده است، گفت: در تخصیص بودجه هر جا مسؤولان کم آورده و زورشان به بخش‌های دیگر نرسد از بودجه فرهنگی کم می‌کنند.
حجت الاسلام یعقوبی- دیدار با مسؤولان فرهنگی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در دیدار شماری از مسؤولان فرهنگی استان، با اشاره به فرمایش‌های اخیر رهبر معظم انقلاب در دیدار اعضای اتحادیه انجمن‌های اسلامی، اظهار کرد: همان‌گونه که رهبری نیز تأکید کردند ما امروز در نبردی سنگین هستیم که یک طرف آن نظام جمهوری اسلامی و طرف دیگر آن آمریکا و نظام سلطه قرار دارد.

 

وی با بیان اینکه جبهه مقابل قصد دارد ملت ایران را هم‌رنگ و همراه خود کند، افزود: آمریکا و مستکبران عالم نمی‌خواهند ایران اسلامی در زمینه‌های گوناگون به ویژه در بخش علمی پیشرفت کند به همین دلیل نیز تلاش می‌کنند تا ما را وابسته خود نگاه دارند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: در این میان جبهه دیگری نیز وجود دارد که دوست ندارد ایران اسلامی به عنوان یک کشور مقتدر و عزت‌مند در منطقه خاورمیانه نقش‌آفرینی کند چرا که گمان می‌کند ابرقدرتی در منطقه حق او است.

 

رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی تصریح کرد: استکبار جهانی و رژیم‌هایی چون آل سعود دوست ندارند ایران اسلامی به عنوان الگویی برای دنیا مطرح باشد ازاین‌رو تلاش می‌کنند تا با هویت‌زدایی از جوانان ما، آن‌ها را به دام سبک زندگی غربی گرفتار کنند.

 

وی با بیان اینکه غرب تلاش می‌کند تا به بهانه‌هایی نظیر تبادلات علمی در بین جوانان ما نفوذ کند، خاطرنشان کرد: خوشبختانه جوانان ایرانی نشان‌ داده‌اند که اهل ایمان، عمل و روحیه انقلابی و اسلامی بوده و تسلیم دشمنان نمی‌شوند به همین دلیل نیز غرب تاکنون نتوانسته روحیه اسلامی و انقلابی را از جوانان ما بگیرد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: البته در این زمینه لازم است مسؤولان و مجریان امور هوشیار بوده و مراقب حیله‌های دشمنان باشند.

 

به گفته وی در این بخش رسالت آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی برای خنثی کردن توطئه‌های علمی و فرهنگی دشمنان بسیار حیاتی است.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی با تأکید بر مراقبت از نسل‌های جدید در برابر اقدامات غرب، خاطرنشان کرد: باید مراقبت از فرزندان و نسل آینده خود را از مهدهای کودک شروع کنیم نه آنکه در مهدکودک‌ها به فرزندان ما رقص آموزش داده شود.

 

وی همچنین با تأکید بر حمایت از دانشجویان و تشکل‌های بسیجی، مذهبی و انقلابی، تصریح کرد: همان‌گونه که رهبری نیز تأکید کردند باید از این نهادها حمایت شود تا فعالیت‌های فرهنگی ما در مسیر درست تداوم داشته باشد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی ادامه داد: دشمنان به بهانه‌های مختلف در پی نفوذ به جایگاه‌های علم و دانش در کشور هستند به همین دلیل لازم است ما با تشکیل قرارگاه برای تشکل‌های مذهبی و بسیجی و جوانان انقلابی، به آن‌ها روحیه داده تا بتوانند آرمان‌های اسلامی و انقلابی را تبیین و به نسل‌های بعدی انتقال دهند.

 

نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی در خاتمه با انتقاد از کم بودن بودجه‌های فرهنگی در کشور، اظهار کرد: بخش فرهنگ در بودجه‌بندی مظلوم واقع شده است به‌گونه‌ای که در تخصیص بودجه هر جا مسؤولان کم آورده و زورشان به بخش‌های دیگر نرسد از بودجه فرهنگی کم می‌کنند./202/9314/ب1

ارسال نظرات