۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۹
کد خبر: ۳۲۵۶۹۸
رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران:

بسیاری از مسائل بنیادی کشور ریشه در فرهنگ دارد

خبرگزاری رسا ـ رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران با بیان این‌که بسیاری از مسائل بنیادی در کشور ریشه در فرهنگ دارد، گفت: حتی بخش بزرگی از اقتصاد مقاومتی نیز به فرهنگ ما بستگی دارد.
سيدرضا صالحي اميري مشاور رييس جمهور

به گزارش خبرنگارخبرگزاری رسا، سید رضا صالحی امیری رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران عصر امروز در مراسم رونمایی از کتاب «آینده‌پژوهی انقلاب اسلامی؛ بیم‌ها و امیدها» نوشته علی دارابی که در اندیشگاه فرهنگی کتابخانه ملی برگزار شد، گفت: در این اندیشگاه همایش‌های زیادی برگزار شده است.

 

وی افزود: حضور کمرنگ نخبگان در حوزه سیاستگذاری، طراحی  برنامه‌ریزی یک خلا در کشور ما است که باید درباره آن فکری شود.

 

صالحی با اشاره به اقتصاد مقاومتی عنوان کرد: بسیاری از مسائل بنیادی در کشور ما ریشه در فرهنگ دارد حتی بخش بزرگی از اقتصاد مقاومتی نیز به فرهنگ ما بستگی دارد.

 

رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران با ستایش شجاعت آقای دارابی در ورود وی به بخش آینده‌پژوهی، اظهار داشت: یکی از مسائل اساسی در جامعه ما آینده‌پژوهی است که البته من خود در این زمینه اقداماتی را انجام داده‌ام اما به میزان آقای دارابی، جرأت ورود جدی به این حوزه را نداشتم.

 

وی بیان داشت: ما به هیچ عنوان نمی‌توانیم با فرهنگ غرب منطبق شویم زیرا مبنای اندیشه آنها بر اساس لیبرالیسم است.

 

صالحی ابراز کرد: من طی چند سال تحقیق تنها 24 شاخصه را به عنوان آسیب برای آینده انقلاب استخراج کردم، اما آقای دارابی 70 آسیب درباره آینده‌پژوهی انقلاب را در این کتاب فهرست کرده است.

 

رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران عنوان کرد: حل مسائل و مشکلات کشور ما ایران، صرفا از طریق فرهنگ امکان پذیر است زیرا ریشه بسیاری از آسیب های اجتماعی، اقتصادی و سیاسی ما در مسائل فرهنگی است.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: اندیشگاه فرهنگی کتابخانه ملی از چنین اقداماتی استقبال کرده و کرسی‌های آزاداندیشی که از سوی رهبر معظم انقلاب طرح شده را تشویق می‌کند./807/202/ب2

ارسال نظرات