۲۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۹
کد خبر: ۳۲۵۲۸۳

نشست مدیران حوزه‌های علمیه خواهران با مسؤولان بنیاد امامت برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ نشست مدیر و معاونان حوزه‌های علمیه خواهران سراسر کشور با مسؤولان بنیاد فرهنگی امامت در قم برگزار شد.
نشست مديران حوزه‌هاي علميه خواهران با مسؤولان بنياد امامت

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام و المسلمین محمودرضا جمشیدی، مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور در نشست مدیر و معاونان حوزه‌های علمیه خواهران سراسر کشور با مسؤولان بنیاد فرهنگی امامت در قم برگزار شد، با تأکید بر فعالیت و همکاری حوزه‌های علمیه خواهران با بنیاد فرهنگی امامت گفت: حوزه‌های علمیه خواهران دارای ظرفیت عظیمی است که باید از آن‌ها بهره لازم را برد و بنیاد امامت می‌تواند در این‌باره نقش آفرینی کند.

 

وی یادآور شد: بنیاد امامت نیز ظرفیت‌های خوبی داشته و از بنیه علمی قوی برخوردار است که این می‌تواند زمینه همکاری با حوزه‌های علمیه خواهران در عرصه‌های مختلف را نیز فراهم کند.

 

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور با بیان این‌که 68 مدرسه علمیه خواهران در مناطق مذهبی مشترک فعالیت می‌کند، اظهار کرد: ما برای طلاب خواهر سراسر کشور دوره تربیت مربی فیض نور داریم که در آن مباحث مربوط به امامت نیز مطرح می‌شود و بنیاد می‌تواند برای آن نیز برنامه‌ریزی مناسبی داشته باشد.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه‌ علمیه قم ضمن تأکید بر رصد تخصصی‌تر زمینه همکاری میان حوزه‌های علمیه خواهران با بنیاد امامت، گفت: حوزه‌های علمیه خواهران میدان بزرگی برای خدمت است که این ظرفیت منشأ أثر است؛ چون خواهران طلبه در عرصه‌های پژوهشی، مدیریتی، فرهنگی، تبلیغی، اجرایی و... مشغول به فعالیت هستند و بنیاد امامت می‌تواند برای این بخش‌های کارهایی را تعریف کند.

 

وی ادامه داد: همچنین حوزه‌های علمیه خواهران دارای ظرفیت‌های دیگری مانند آموزش غیر حضوری، کوثرنت با بیش از 5 هزار طلبه خواهر عضو و کوثر بلاگ با بیش از 6 هزار عضو طلبه خواهر فعال در عرصه فضای مجازی است که این ظرفیت‌ها نیز قابل توجه است.

 

حجت‌الاسلام و المسلمین جمشیدی، هدف مشترک حوزه‌های علمیه خواهران و بنیاد امامت را انتقال پیام امامت که ریشه اصلی دین است، دانست و عنوان کرد: طلاب خواهر و بانوان بهترین گزینه برای انتقال این پیام هستند.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این‌که می‌توان برای بانوان طلبه دوره مقدماتی و تکمیلی امامت برگزار کرد، یادآور شد: اکنون در 8 مرکز تخصصی ما گرایش در رشته امامت برگزار می‌شود که می‌توان این تعداد را افزایش داد.

 

وی همچنین پیشنهاد برگزاری دوره امامت برای طلاب سطح سه و چهار حوزه‌های علمیه خواهران را مطرح کرد و گفت: استادان سطح چهار بنیاد امامت می‌توانند برای تدریس مبحث امامت و مشاوره دادن در تدوین پایان‌نامه‌ها به طلاب خواهر، مفید واقع شوند.

 

حجت‌الاسلام و المسلمین جمشیدی همچنین از وجود ظرفیت مرکز تربیت مدرس حوزه‌های علمیه خواهران خبر داد و بیان کرد: تربیت مدرس برای بحث امامت نیز می‌تواند از دیگر زمینه‌های همکاری‌های حوزه‌های علمیه خواهران و بنیاد امامت باشد.

 

در بخش دیگری از این نشست هر یک از معاونان آموزش، فرهنگی و پژوهش حوزه‌های علمیه خواهران راهکارهای تعامل هر چه بیشتر این مرکز با بنیاد امامت را ارائه کردند./998/102/ب2

 

مبنع: مرکز مدیریت حوزه­های علمیه خواهران

ارسال نظرات