۲۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۳
کد خبر: ۳۲۵۱۹۶
رییس اداره تبلیغات اسلامی هیرمند:

ماه رجب، فرصتی برای عمق‌بخشی به باورهای دینی است

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان هیرمند با اشاره به فضایل ماه رجب، گفت: ماه رجب همچنین ایام اعتکاف که در این ماه وجود دارد، فرصتی مناسب برای افزایش معرفت و عمق‌بخشی به باورهای دینی ما است.
ظريف صيادي

حجت‌الاسلام جانعلی ظریف صیادی، رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان هیرمند در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، گفت: ماه رجب، ماه پر خیر و فضیلتی است و در روایات مختلف از ائمه معصوم(ع) اهمیت این ماه مورد تأکید قرار گرفته است.


وی اظهار کرد: ماه رجب بهترین فرصت برای طرح مباحث خداشناسی و توحیدی در مساجد است و مبلغان و ائمه جماعت می‌توانند در این ایام مباحث توحیدی را مطرح کنند و به صورت سلسله‌وار به تبیین مباحث خداشناسی بپردازند.


رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان هیرمند افزود: دیدگاه برخی افراد در جامعه نسبت به خداوند متعال و برخی از احکام دینی، خیلی سطحی و در بعضی موارد اشتباه است، بنابراین وظیفه مبلغان است که همگان را در این ماه پرفیض با رحمت و مغفرت الهی آشنا کنند.


حجت‌الاسلام ظریف‌صیادی بیان کرد: ماه رجب، ماه دعا و توسل است، ماه نزدیکی و رسیدن به قرب الهی است؛ انسان می‌تواند با انجام اعمال مخصوص این ماه، قلب و روح خود را برای ماه مبارک رمضان آماده کند.


وی اضافه کرد: ماه‌های مبارکی همچون رجب، شعبان و بالاتر از همه رمضان، فرصت‌هایی هستند که انسان باید از آن برای اصلاح خود و زدودن غبار ظلمت و غفلت از قلب‌ خود نهایت بهره را ببرد و از این ایام مبارک، ناکام نماند.


رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان هیرمند در پایان با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری، عنوان کرد: ماه رجب، ماه استغفار و توسل به درگاه الهی است؛ رهبر معظم انقلاب درباره ماه رجب می‌فرمایند «در این ماه توسّلات خودتان به درگاه پروردگار عالم را هرچه می‌توانید بیشتر کنید»./831/302/ب1

ارسال نظرات