۲۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۲
کد خبر: ۳۲۵۰۰۰
با حضور علما و اساتید حوزه علمیه در قم؛

همایش «حوزه علمیه، مهد انقلاب» برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همایش «حوزه علمیه، مهد انقلاب» صبح امروز با حضور مراجع عظام تقلید، علما، مسؤولان و اساتید حوزه علمیه و طلاب در سالن اجتماعات مدرسه فیضیه قم برگزار شد.
همايش «حوزه علميه، مهد انقلاب»

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همایش «حوزه علمیه، مهد انقلاب» صبح امروز با حضور مراجع عظام تقلید، علما، مسؤولان و اساتید حوزه علمیه، طلاب، فضلا و روحانیان در سالن اجتماعات مدرسه فیضیه قم برگزار شد.

 

حضرت آیت­الله حسین نوری­همدانی، آیات سیدهاشم حسینی بوشهری مدیر حوزه­های علمیه سراسر کشور، سیداحمد خاتمی امام جمعه موقت تهران، مرتضی مقتدایی دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه، عباس کعبی نماینده مجلس خبرگان رهبری، فقیهی عضو جامعه مدرسین قم، حجت الاسلام والمسلمین اکبری نماینده ولی فقیه در سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) در این مراسم حضور داشتند.

 

از دیگر حاضران در این مراسم حجج اسلام فرخ فال مدیر حوزه علمیه قم و معاونان، آشتیانی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، سیدمحمد سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(ع) و امام جمعه قم، سید­احمد حسینی­خراسانی استاد سطح عالی حوزه علمیه قم و حجت الاسلام تکیه­ای رییس ستاد اعتکاف قم بودند.

 

شایان ذکر است که این همایش به صورت زنده از شبکه استانی قم و رادیو معارف پخش شد؛ ایشان پس از اینکه مردم شعاری را در تأیید سخنان ایشان سر دادند، گفت که بگویید ما با ولایت زنده­ایم، تا زنده­ایم رزمنده­ایم.

 

در این مراسم طلاب شعارهای «الله اکبر»، «حسین حسین شعار ماست شهادت افتخار ماست»، «نه سازش نه تسلیم نبرد با آمریکا» «مرجع انقلابی خدا نگه دار تو» را سردادند.

 

همچنین طلاب با در دست داشتن بخش­هایی از بیانات رهبر معظم انقلاب خواستار اجرایی شدن بیانات ایشان شدند.

 

در ابتدای این مراسم، حجت­الاسلام معتمدی آیاتی از کلام الله مجید را تلاوت کرد و در ادامه سید احمد شمس به مداحی در وصف انقلاب اسلامی پرداخت.

 

در این مراسم حضرت آیت­الله حسین نوری­همدانی از مراجع تقلید درباره شناخت انقلاب، اظهار داشت: بر ما لازم است که درباره انقلاب از جهات مختلف فکر کنیم و در نشر، حمایت و تقویت آن گام برداریم؛ در این راستا ابتدا باید ارکان انقلاب را شناخت؛ سپس باید اهداف انقلاب را شناسایی کرد و دیگر اینکه باید سوم برکات و ثمرات آن را مورد بررسی قرار داد و چهارم اینکه آسیبب­هایی که متوجه انقلاب خواهد شد را بشناسیم و اینها برای حوزه قم یک وظیفه است.

 

این مرجع تقلید درباره هدایت انقلاب از سوی رهبر معظم انقلاب، خاطرنشان کرد: امروزه مسند ولایت فقیه با قوت و قدرت در اختیار آیت­الله خامنه­ای است؛ بعد از ارتحال امام خمینی(ره) کسی توانست این انقلاب را و این کشتی را کِشتیبانی کند و در این دنیای پر طوفان و تلاطم کشتی را به ساحل سعادت و کمال بیاورد، بر ما لازم است که این ارکان انقلاب را نگه داریم.

 

استاد درس خارج حوزه علمیه قم یادآور شد: طلاب باید خود را زمینه­ساز ظهور بدانند و باید در این راستا بکوشیم؛ حق همیشه تازه است و کهنگی ندارد، بلکه پویا است و روز به روز رو به وسعت بوده و دشمنان از انقلاب به خشم آمده است؛ حوزه و بدنه آن بایستی در این راه گام بردارند و طرح­های مدنظر نیز مطرح شود و باید این را تا ظهور امام زمان(عج) ادامه دهیم.

 

در این مراسم آیت­الله سیدهاشم حسینی­بوشهری، مدیر حوزه­های علمیه سراسر کشور و امام جمعه موقت قم درباره نقش روحانیت در انقلاب خاطرنشان کرد: آنچه رهبر معظم انقلاب به نقش حوزه اشاره کردند، نقش روحانیت، طلاب و مراجع بود که در روزهای ابتدای انقلاب اطلاعیه می­دادند و آن کسی که توانست آن را به دورترین نقاط کشور برساند، طلاب، فضلا و علما بودند؛ اینکه می گوییم خواستگاه انقلاب قم و حوزه علمیه آن است، فرمایش رهبر معظم انقلاب تأیید بر این سخن است.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به بی­فایده­بودن صرف احساس خطر، خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب در این دیدار فرمودند حوزه علمیه قم طبیعت دین، تبلیغ، قناعت و حضور مرجعیت است؛ اگر دیدیم تلاش­هایی انجام می­گیرد، تحرکات دشمن را نادیده نگیریم و مشغول درس و بحث نباشیم، بلکه باید احساس خطر کنیم؛ اینکه به احساس خطر بسنده کنیم، رهبری نمی­پذیرند.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه حوزه علمیه همیشه گوش به فرمان رهبر معظم انقلاب بوده است، اظهار داشت: هر جا رهبر معظم انقلاب سخنی را گفته­اند، حوزه پای کار بوده و در انقلاب، طلاب پیشانی بند یا زهرا بستند و به جبهه­ها رفتند؛ ایشان فرمودند عده­ای به دنبال این هستند که اسلام سیاسی را از حوزه بزدایند؛ تلاش و فعالیت حوزویان این آرزوی دشمنان را به گور خواهد برد.

 

مدیر حوزه­های علمیه سراسر کشور اظهار داشت: شاخص­های حوزه انقلابی را تبیین کرده­ایم و در دو بخش فکری و رفتاری و فرهنگی و انقلابی است که سیر خود را طی می­کند و شورای عالی باید آن را تصویب کند./822/203/ب2

ارسال نظرات