۲۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۷
کد خبر: ۳۲۴۹۲۸

جلسه طلاب و فضلای سمنان برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ نماینده طلاب و فضلای سمنان به تاریخ پر افتخار حوزه های علمیه پرداخت و گفت: حوزه­های علمیه در طول تاریخ پر افتخار خود، در راه تحقق هدف انبیا و ائمه اطهار(ع) علی رغم کمبودهایی که داشتند، اما همیشه در این راه پر افتخار قدم برداشتند و تحقق بخش اهداف انبیا بوده­اند.
طلاب حوزه علميه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، جلسه طلاب و فضلای سمنان شب گذشته در قم برگزار شد و در ابتدای این مراسم، بخشی از بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم قرائت شد.

 

در این مراسم حجت­الاسلام مقدمی از نمایندگان طلاب و فضلای استان سمنان به سؤالات طلاب و فضلای این استان پاسخ داد.

 

در این مراسم حجت­الاسلام محمود ملکدار، نماینده طلاب و فضلای سمنان به بیان ویژگی حوزه­های علمیه اشاره و خاطرنشان کرد: یکی از ویژگی­های نهاد روحانیت و حوزه­های علمیه، تحقق بخشیدن به اهداف انبیای عظام و ائمه اطهار(ع) است؛ رهبر معظم انقلاب فرمودند که اگر امروز انبیا بودند و برای تحقق اهدافشان و تبلیغ دین می­خواستند از نهادی بهره ببرند، قطعاً از نهاد روحانیت و روحانیان استفاده می­کردند؛ این جمله بالایی است و اهمیت نهاد روحانیت و حوزه­ها را می­رساند.

 

معاون دانش­آموختگان حوزه علمیه به ارائه آمارهایی از حوزه علمیه قم پرداخت و گفت: گستردگی بحث­ها و درس­ها را در حوزه­های علمیه و به ویژه در حوزه علمیه قم شاهد هستیم که در هیچ جایی قابل مشاهده نیست، امروز حوزه علمیه قم از بیش از هزار استاد سطوح عالی و درس خارج برخوردار است و حدود 600 استاد دوره تخصصی دارد و نزدیک به 800 استاد سطح یک در قم وجود دارد.

 

وی افزود: حوزه­های علمیه در طول تاریخ پر افتخار خود، در راه تحقق هدف انبیا و ائمه اطهار(ع) با توجه به کمبودهایی که داشتند، اما همیشه در این راه پر افتخار قدم برداشتند و تحقق بخش اهداف انبیا بوده­اند.

 

معاون دانش­آموختگان حوزه علمیه به سخن رهبر معظم انقلاب مبنی بر انقلابی­ماندن حوزه‌های علمیه پرداخت و اظهار داشت: رهبری با عنوان شخصی که رصد می­کند و تیزبین و کارشناس است، امروز این درد را در حوزه تشخیص داده­اند و در دیدار اعضای مجمع نمایندگان حوزه علمیه قم که از بدنه حوزه هستند، بیان کردند که حوزه باید انقلابی بماند./822/604/ب2

ارسال نظرات