۲۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۸
کد خبر: ۳۲۴۷۹۴
حجت‌الاسلام والمسلمین رشاد:

مهم‌ترین اثر غیبت، سیاه‌نمایی در جامعه است

خبرگزاری رسا ـ رییس شورای حوزه علمیه تهران با بیان این‌که مهم‌ترین اثر غیبت سیاه‌نمایی در جامعه است، گفت: اگر بدبینی را کنار نگذاریم فحشا را که از عوامل ایجاد غیبت است ترویج داده‌ایم.
رشاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا حجت‌الاسلام والمسلمین علی اکبر رشاد رییس شورای حوزه علمیه تهران پیش از ظهر امروز در ادامه کلاس اخلاق خود که در حوزه علمیه امام رضا(ع) برگزار شد با اشاره به نشر فحشا به عنوان یکی از عوامل ایجاد غیبت، اظهار داشت: غیبت یکی از آثارش ایجاد فحشا در جامعه است و نشر آن آسیب‌های جبران نشدنی دارد.

 

وی ادامه داد: گاهی کسی به گناه فحشا آلوده شده و آن را انجام  می‌دهد و در این میان برخی با غیبت آن را نشر می‌دهند و آبروی فرد را برده و اسرار او را فاش می‌کنند که این نیز یکی دیگر از عوامل غیبت زاست.

 

متولی مدرسه علمیه امام رضا(ع) با بیان اینکه اشاعه فحشا اثر درونی دارد و به شخصیت فرد لطمه وارد می‌کند یادآور شد: اشاعه فحشا دیگران حتی از منظر آسیب فردی بالاتر رفته و جامعه را نیز خراب می‌کند، بدین ترتیب هرگاه در جامعه خلافی از کسی سر می‌زند و در جامعه بر سر زبان‌ها می‌افتد جامعه را به آسیب می‌کشاند و احساس عدم امنیت در جامعه را به وجود می‌آورد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین رشاد با اشاره به اینکه هر وقت غیبت شخصی نشر داده شود آحاد جامعه احساس امنیت نمی‌کنند، گفت: اگر در جامعه‌ای غیبت رواج پیدا کند، همه پشت سر هم حرف می‌زنند و در نظر یکدیگر بد جلوه می‌نمایند و بدین شکل جامعه‌ای کاذب به وجود می‌آید.

 

استاد اخلاق حوزه در ادامه افزود: ایران در حال حاضر به شکل یک جامعه کاذب در آمده است و این امر به خاطر آن است که مردم زبان‌های خود را کنترل نمی‌کنند و بدین ترتیب آحاد مردم به هم بدبین می‌شوند.

 

متولی حوزه علمیه امام رضا(ع) با بیان اینکه روزنامه‌های ما امروزه دایما در حال بدگویی به هم هستند، خاطر نشان کرد: این امر همانطور که در روایات نیز آمده است سبب انتشار گناه و فحشا می‌شود.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین رشاد با بیان حدیثی از امام علی(ع) که می‌فرمایند: "فاصله بین حق و باطل چهار انگشت است" تاکید کرد: آنچه را شنیدی تا با چشم ندیدی قبول نکن، حتی اگر هم دیدی و شاهد هم به آن موضوع شهادت داد تکذیب کن تا از ترویج فحشا جلوگیری شود.

 

وی در پایان گفت: اگر بدبینی را کنار نگذاریم و تکذیب کردن را رعایت نکنیم فحشا را که از عوامل ایجاد غیبت است ترویج داده‌ایم که مهم‌ترین اثر آن سیاه‌نمایی جامعه است./9591/202/ب1

ارسال نظرات