۱۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۳
کد خبر: ۳۲۳۸۷۱
حجت‌الاسلام نظری منفرد:

رجب ماه شناخت مؤمنان واقعی امت رسول‌الله است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم بابیان این‌که رجب ماه شناخت مؤمنان واقعی امت رسول‌الله است، گفت: اهمیت ماه رجب تا جایی است که در روز قیامت، ندای «این الرجبیون» در صحرای محشر طنین‌انداز می‌شود.
حجت الاسلام نظري منفرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام علی نظری منفرد، استاد حوزه علمیه قم شامگاه امروز در حرم حضرت معصومه (س) بابیان این‌که رجب ماه شناخت مؤمنان واقعی امت رسول‌الله است، گفت: اهمیت ماه رجب تا جایی است که در روز قیامت، ندای «این الرجبیون» در صحرای محشر طنین‌انداز می‌شود.


وی افزود: حضرت علی (ع) در خصوص برکات ماه رجب می‌فرمایند «شدیدترین اندوه‌ها از دست دادن فرصت‌هاست و ماه رجب، ماه مبارکی است و نباید از فرصت‌های آن غافل شد».


استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: رسول خدا(ص) و یارانشان زمانی که ماه رجب فرا می‌رسید تمام‌روزهای این ماه را روزه می‌گرفتند.


حجت‌الاسلام نظری منفرد تصریح کرد: ماه رجب، ماه قیام و صیام و ماه زیارتی است و از چهار ماه حرام است که خداوند در قرآن کریم درباره این ماه‌ها می‌فرمایند «این چهار ماه از ماه‌های حرام است».


وی با اشاره به مناسبت‌های رجب ادامه داد: در این ماه موالید، شهادت‌ها و وفات‌هایی اتفاق افتاده که به عظمت و فضیلت ماه می‌افزاید و روز نخست این ماه سالروز ولادت امام باقر (ع)، روز دوم سالروز ولادت امام هادی (ع) و روز سوم روز شهادت این امام همام است.


استاد حوزه علمیه قم با تأکید بر این‌که هر که از فرصت‌های ماه رجب استفاده کند در قیامت در زمره رجبیون بوده و از نعمت‌های بی‌انتهای الهی بهره‌مند می‌شود، افزود: در ماه رجب می‌توان مؤمنان واقعی را شناخت زیرا مؤمنان واقعی کسانی هستند که از تمامی فرصت‌ها ازجمله برکات ماه رجب استفاده می‌کنند.


حجت‌الاسلام نظری منفرد بابیان این‌که رجب ماه آمادگی برای ورود به رمضان و شعبان است، تصریح کرد: هر کس در چشمه رجب شست شو کرده و در ماه شعبان عبادت کرده در ماه رمضان با چهره‌ای پاک و نورانی خدا را ملاقات کرده و بر سر سفره الهی میهمان خواهد شد و رستگاری واقعی در همین موضوع نهفته است بنابراین تا جایی که می‌توانیم باید به تبعیت از ائمه (ع) و مؤمنان واقعی از فرصت‌های ماه رجب بهره‌مند شوند./968/پ202/ی

ارسال نظرات