۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۰
کد خبر: ۳۲۳۵۹۶
حجت الاسلام والمسملین سعیدی:

برخی در حوزه در حال تبلیغ جدایی دین از سیاست هستند/ ضرورت هوشیاری مدیران حوزه

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه با اشاره به نزدیکی دشمن به حوزه‌های علمیه و خطرهای فراوان آن برای انقلاب و نظام ابراز داشت: اگر کسی بداند که در بسترش مار یا عقربی وجود دارد شب تا صبح بیدار خواهد ماند اکنون هم حوزویان باید احساس کنند که وجود دشمن مانند مار و عقربی در بسترشان است و تلاش خود را برای بیرون کردن آن دو چندان کنند.
حجت الاسلام و المسلمين حسن سعيدي استاد درس خارج حوزه علميه قم
حجت الاسلام والمسلمین حسن سعیدی استاد حوزه علمیه با اشاره به هشدار رهبر انقلاب نسبت به تضعیف مراقبت روحیه انقلابی در حوزه علمیه گفت: سالیان پیش می‌دانستیم و می‌شنیدیم که انگلیسی‌ها برای نفوذ به حوزه‌های علمیه نیروهایی را اجیر می‌کردند و از آنان می‌خواستند که در حوزه تحصیل کنند و سال‌ها بعد اثر خود را در دین و سیاست وارد کنند.
 
استاد حوزه علمیه ادامه داد: رهبر معظم انقلاب هم در بیانات خود به این نکته اشاره کرده‌اند که انگلیس یک سنگ را می‌گذارد تا پنجاه سال دیگر از آن بهره ببرند؛ آخوندهایی مانند الله یاری از دسته آخوندهایی هستند که از طرف انگلیس برای ضربه زدن به اسلام و روحانیت آموزش دیده و فعالیت می‌کنند.
 
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با اشاره به برخی صداهای شوم در حوزه‌های علمیه تصریح کرد: برخی با طرح سؤال‌هایی مانند اینکه آیا مذهب شیعه و دین اسلام قبل از انقلاب اسلامی هم شیعه و اسلام بود یا خیر؟ سعی می‌کنند به دیگران این نکته را القا کنند که حضور در عرصه دین به تنهایی برای مردم و حوزویان کفایت می‌کند و سیاست چیزی جدای از دین و مذهب است.
 
وی با مد نظر قرار دادن هشدار رهبر معظم انقلاب مبنی بر حفاظت از حوزه انقلابی تأکید کرد: هشدار رهبری به ما یادآور می‌شود که کسانی در حوزه فعالیت می‌کنند و به دنبال سیاست‌های انگلستان در حال تبلیغ جدایی دین از سیاست هستند؛ این افراد در حال رسوب و ثبات در حوزه هستند و آفتشان در آینده برای ما سنگین‌تر خواهد بود.
 
استاد حوزه علمیه با درخواست بیداری و هوشیاری از دست اندرکاران حوزه‌های علمیه افزود: ما تشکل اساتید ولایی داریم، عده‌ای جمع شده‌ایم و بنا داریم در مقابل کسانی که احیاناً طرز تفکر غیر انقلابی دارند یعنی در حوزه نجف تحصیل کرده‌اند و به حوزه و انقلاب کاری نداشته‌اند و الان گاهی به سراغ مراجع می‌روند بایستیم.
 
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با تأکید بر نزدیکی دشمن به حوزه‌های علمیه و حوزویان ابراز داشت: حوزویان باید حواسشان باشد؛ اگر کسی از وجود مار و عقرب در بستر خود آگاه باشد شب تا صبح نخواهد خوابید؛ نزدیکی دشمن به ما مانند همین مثال است پس افرادی که دلسوز نظام و انقلاب هستند چشم بر هم نگذارند./836/ت302/ج1
ارسال نظرات