۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۴
کد خبر: ۳۲۳۵۹۰
آیت الله دری نجف آبادی:

مسؤولان در مسیر تحقق اهداف سیاست‌های اقتصاد مقاومتی تلاش کنند

خبرگزاری رسا ـ آیت الله دری نجف آبادی با بیان این که مسؤولان در مسیر تحقق اهداف سیاست‌های اقتصاد مقاومتی تلاش کنند، گفت: در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران همگان باید با درک این ضرورت برای محقق کردن اقتصاد مقاومتی گام بردارند.
آيت الله دري نجف آبادي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک شب گذشته در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان که با حضور استاندار مرکزی و مسؤولان دستگاه‌های اجرایی استان مرکزی در اراک برگزار شد، با بیان این که مسؤولان در مسیر تحقق اهداف سیاست‌های اقتصاد مقاومتی تلاش کنند، گفت: در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران همگان باید با درک این ضرورت برای محقق کردن اقتصاد مقاومتی گام بردارند.

 

ترویج و رشد فرهنگ صرفه‌جویی از ارکان مهم رشد کشورها

آیت الله دری نجف آبادی با بیان این که راندمان کاری ما نباید از راندمان کاری دیگر کشورها و بیگانگان پایین‌تر باشد، گفت: با توجه به تاکیدات اولیای الهی ملت مسلمان ایران باید تمام تلاش خود را در سال 95 در راستای بالا بردن راندمان کاری انجام دهند.

 

وی با تاکید بر لزوم ترویج و رشد فرهنگ صرفه‌جویی به عنوان یکی از ارکان رشد کشورها، همچنین لزوم افزایش راندمان کاری در واحدهای تولیدی، گفت: راندمان کار در ایران بسیار پایین است و اگر به دنبال تحقق توسعه اقتصادی هستیم باید این شرایط تغییر کرده و به بهبود این وضعیت بپردازیم.


پرهیز از اتکا به دیگر کشورها و لزوم استفاده از ظرفیت‌های داخلی

عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری بر پرهیز از اتکا به دیگر کشورها و لزوم استفاده از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود در کشور برای تحقق این مهم، افزود: یکی از موارد مهم در این باره تهیه برش استانی اقتصاد مقاومتی و تدوین و تبیین آن است که باید از سوی اقتصاددانان تهیه شود.

 

امام جمعه اراک با تاکید بر این که روند فعالیت بانک های دولتی و خصوصی، باید اصلاح شود، گفت: در اسلام پول برای تولید و فعالیت های تولیدی و در نهایت رشد اقتصاد رفاه و معیشت مردم تعریف شده است و همچنین نقدینگی باید در مسیر منافع مردم و ایجاد زمینه های اشتغال و تولید با هدف تامین نیازهای جامعه هزینه شود.

 

برجام یکی از دستاوردهای مهم دولت یازدهم

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطر نشان کرد: بانک ها با سودهای کلان، مردم را گرفتار کرده اند و سود را روی سود می آورند و هر روز یک مدل و روشی را در این زمینه اتخاذ می کنند.

 

آیت الله دری نجف آبادی برجام به عنوان یکی از دستاوردهای مهم دولت یازدهم نیز اشاره کرد و افزود: اجرای برجام و رفع تحریم‌ها زمینه برقراری ارتباطات بانکی و مالی و رفع مشکلات ایجاد شده در این زمینه را فراهم کرده و سبب ورود هرچه بیشتر صادرکنندگان داخلی در بازارهای جهانی و افزایش درآمد صادراتی کشور شده است. این فرصت مهمی است که نباید به آن بی‌توجه بود و مسؤولان و صاحبان صنایع باید این فرصت را قدر بدانند و به خوبی از آن بهره ببرند.

 

وی خاطرنشان کرد: بنا به فرموده امام صادق(ع) کسب و کار و تدبیر در اسلام نیز از اهمیت والایی برخوردار است چراکه امامان و اولیای خدا توصیه بسیاری بر کسب و کار و تدبیر در اقتصاد داشتند.

 

اهمیت وجود تکنولوژی در اقتصاد

آیت الله دری نجف آبادی با بیان این که همه انگیزه ها برای تحقق اقتصاد مقاومتی باید همسو شوند و به سمت هدف نهایی تعیین شده که رشد و رونق اقتصادی است حرکت کنند، گفت: در استان مرکزی همکاری و تعامل خوبی برقرار است و انگیزه در مردم استان فراوان وجود دارد اما باید با روش های معقول و منطقی و به درستی این انگیزه ها را به کار گرفت و ایجاد انگیزه را در سطح جامعه به یک فرهنگ عمومی تبدیل کرد.

 

امام جمعه اراک در ادامه با بیان اهمیت وجود تکنولوژی در اقتصاد، گفت: ما باید تمام تلاش خود را در راستای متحول ساختن تکنولوژی انجام دهیم تا بتوانیم تمام مشکلات موجود در استان را رفع کنیم و با استفاده از ظرفیت‌های داخلی و خارجی پیشرفت را در همه امور در استان نهادینه کنیم./842/202/ب1

ارسال نظرات