۱۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۳
کد خبر: ۳۲۳۴۵۷
مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان:

جوامع غربی نمی‌توانند زن را به جایگاه اصلی خود برسانند

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان با اشاره به دیدگاه غلط جوامع غربی نسبت به عدم رعایت حقوق زن در اسلام، گفت: جوامع غربی نمی‌توانند زن را به جایگاه اصلی خود برسانند و تنها نگاه ابزاری به زن دارند.
جوامع غربی نمی‌توانند زن را به جایگاه اصلی خود برسانند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، حجت الاسلام سیدشکرالله زندوی مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان امروز سه شنبه در مراسم تجلیل از بانوان شاغل درنهادها و دستگاه‌ها در سالن کنفرانس این اداره کل، گفت: جوامع غربی امروز با دیدگاه غلط خود نسبت به جایگاه زن در اسلام معتقدند که مسلمانان حقوق زن را رعایت نمی کنند.

 

وی در ادامه با بیان اینکه در دین مبین اسلام هیچ تفاوتی بین زن و مرد وجود ندارد، افزود: این دین مبین و روشنگر برای زن و مرد هیچ گونه تفاوتی جز در موارد عاطفی و فیزیکی قائل نبوده و نیست.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان در ادامه زن و مرد را مکمل یکدیگر خواند و گفت: این دو برای جامعه به مثابه دو بال می مانند و تکمیل کننده یکدیگر بوده که در آیات و روایات نیز به این موضوع مهم اشاره شده است.

 

وی با اشاره به جایگاه زن در جوامع غربی، گفت: غربی ها علیرغم تبلیغات خود در مورد حقوق زن در جامعه و برخلاف دین اسلام، هیچ جایگاهی را برای ارتقای شخصیت زن در نظر نگرفته و تنها به این مقام نگاهی ابزاری داشته و دارند.

 

حجت الاسلام زندوی با بیان اینکه نگاه غرب به مقام زن یک نگاه تساوی است، ابراز کرد: تساوی در همه جا خوب نیست زیرا عدالت تعیین کننده است.

 

وی ادامه داد: جوامع غربی هرگز نتوانسته زن را به جایگاه اصلی خود برساند و نگاه ابزاری به زن دارد در حالی که در دین اسلام هیچ گونه دوگانگی بین زن و مرد نبوده و آیات و روایات صدق بر این موضوع دارند.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان همچنین از مقام والای زن در جوامع اسلامی به عنوان یک مربی یاد و تصریح کرد: اگر چه زن می تواند بیرون از منزل کار کند اما بهترین کار برای زن تربیت صحیح فرزند است.

 

وی با اشاره به نقش تربیتی زن، گفت: مردانی که به یک جایگاه والایی دست یافته اند قطعا یک مادر و مربی خوبی در کنارش بوده و این بیانگر نقش تربیتی زن است.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان همچنین در ادامه افزود: اسلام درباره امر ازدواج و انتخاب همسر تاکیدات فروانی دارد زیرا مدیریت خانه بر عهده زن بوده و به همین دلیل تاکید اسلام به حضور زن در خانه است.

 

وی در پایان با اشاره به اهمیت رعایت حجاب و توسعه، ترویج و نهادینه شدن این واجب الهی در جامعه، تاکید کرد: اگر چه چادر برای زن واجب نیست ولی از آن به عنوان حجاب برتر یاد می شود./851/202/ب1

ارسال نظرات