۱۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۸
کد خبر: ۳۲۲۹۵۲
حجت‌الاسلام‌والمسلمین میر باقری مطرح کرد؛

درک شخصیت حضرت زهرا مقدمه درک شب قدر

خبرگزاری رسا ـ رییس فرهنگستان علوم اسلامی قم با اشاره به این که امام صادق(ع) در روایتی می فرمایند که مقام حضرت زهرا(س) مانند شب قدر است و هر کس که نسبت به حضرت زهرا(س) معرفت کسب کند به درک شب قدر رسیده است، گفت: حضرت زهرا(س) همان «لیلة» هستند و «القدر» خداوند بوده که این بانوی بزرگوار را آفریده است.
حجت الاسلام مير باقري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمد مهدی میر باقری شامگاه امروز در سخنرانی آستان مقدس حضرت معصومه(س) که در محل شبستان امام خمینی(ره) برگزار شد با اشاره به این که امام صادق(ع) در روایتی می فرمایند که مقام حضرت زهرا(س) مانند شب قدر است و هر کس که نسبت به حضرت زهرا(س) معرفت کسب کند به درک شب قدر رسیده است، گفت: حضرت زهرا(س) همان «لیلة» هستند و «القدر» خداوند بوده که این بانوی بزرگوار را آفریده است.
 
وی افزود: همانطور که در قرآن بیان شده هیچ کس جز رسول خدا(ص) نمیداند که شب قدر چه شبی است در مورد حضرت زهرا(س) هم همین طور است و تنها کسانی که می توانند شخصیت حضرت زهرا(س) را به طور کامل درک کنند ائمه(ع) هستند.
 
استاد  درس خارج حوزه علمیه قم تصریح کرد: ما برای این که به شناخت حضرت زهرا(س) دست پیدا کنیم باید به زندگی ائمه(ع) نگاه کرده و از آنها الگوبرداری کنیم زیرا همان طور که رسول خدا(ص) تجسم آیات قرآن در روی زمین هستند، زندگی ائمه(ع) هم تجسم عملی زندگی حضرت زهرا(س) است.
 
حجت‌الاسلام‌والمسلمین میرباقری ادامه داد: کسی که بتواند از طریق ائمه (ع) به حضرت زهرا(س) معرفت کسب کند خواهد توانست به شب قدر هم که از هزار ماه بهتر است معرفت کسب کند و کسی که شب قدر را بشناسد به معرفت بالله می رسد.
 
وی با تأکید براین که تا جایی که می توانیم باید سبک زندگی فاطمی را در زندگی خود عملی کنیم، اظهار کرد: ائمه(ع) به دلیل الگوبرداری درست از حضرت زهرا(س) به سعادت رسیدند بنابراین اگر ما هم در زندگی از این بانو الگو برداری کنیم به سعادت دست خواهیم یافت.
 
استاد درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه به‌واسطه وجود حضرت زهرا(س) نبوت در قالب امامت استمرار یافت و زمینه هدایت همگانی بشریت فراهم شد، افزود: اگر حضرت زهرا(س) نبودند همانطور که مشرکان اظهار می‌کردند نسل حضرت رسول(ص) ابتر شده و بعد از رحلت حضرت رسول(ص) نبوت از بین می رفت.
 
حجت‌الاسلام‌والمسلمین میرباقری تصریح کرد: حضرت خدیجه(س) در سن 51 سالگی و زمانی که حضرت رسول(ص) به مقام نبوت رسیدند حضرت زهرا(س) را باردار شدند و چون مشرکان فکر می‌کردند که در این سن باردار شدن زنی محال است پیامبر(ص) را ابتر می‌خوانند.
 
وی افزود: حضرت رسول(ص) به غیر از حضرت زهرا(س) از حضرت خدیجه دو دختر دیگر هم داشتند ولی چون دختران ایشان در دوران قبل از نبوت بوده و در دورانی متولدشده بودند که حضرت رسول(ص) عنوان محمدامین را داشتند و به رسالت مبعوث نشده بودند نمی‌توانستند جایگاه حضرت زهرا(س) را در میان مردم داشته باشند زیرا حضرت زهرا(س) بعد از دوران نبوت حضرت رسول(ص) متولد شدند و خداوند به‌واسطه ایشان سوره کوثر را بر رسول خدا(ص) نازل کردند و فکر مشرکان را در خصوص ابتر بودن پیامبر(ص) باطل کرد و نبوت در فرزندان حضرت زهرا(س) در قالب امامت استمرار پیدا کند./968/پ202/س
ارسال نظرات