۲۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۳
کد خبر: ۳۲۲۲۲۰
تا بیستم فروردین 95؛

مهلت پذیرش حوزه علمیه خراسان شمالی تمدید شد

خبرگزاری رسا ـ مسؤول نمایندگی حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: مهلت نام‌نویسی در آزمون ورودی حوزه‌های علمیه استان برای سال تحصیلی آتی تا بیستم فروردین ماه 95 تمدید شد.
حجت الاسلام سالاري

حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، مسؤول نمایندگی حوزه علمیه استان خراسان شمالی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، از تمدید مهلت پذیرش مدارس علمیه استان خبر داد و افزود: ثبت‌نام برای شرکت در آزمون ورودی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی برای سال تحصیلی 96-95 از نیمه بهمن‌ماه امسال آغاز شده بود و قرار بود در بیست و هشتم اسفند به پایان برسد اما این مهلت تا بیستم فروردین ماه سال 95 تمدید شد.

 

وی با بیان اینکه متقاضیان می‌توانند با مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی حوزه علمیه خراسان به آدرس www.hozehkh.com نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند، اظهار کرد: در شهرستان‌های هشت‌گانه استان خراسان شمالی 15 حوزه علمیه شامل 9 مدرسه علمیه ویژه برادران و شش مدرسه علمیه ویژه خواهران در سطوح تحصیلی یک، دو و سه فعال است.

 

حجت‌الاسلام سالاری مکی با اشاره به اینکه برای سال تحصیلی پیش رو سهمیه پذیرش طلاب در مدارس علمیه خراسان شمالی 500 طلبه در نظر گرفته شده است، خاطرنشان کرد: از این تعداد 275 نفر برادر و 230 نفر نیز خواهر هستند.

 

وی گفت: پذیرش طلاب در حوزه‌های علمیه خراسان شمالی در دو بخش بلندمدت و سفیران هدایت صورت می‌گیرد از این رو برادران دارای مدرک سیکل نظام قدیم و پایه نهم دوره اول دبیرستان نظام جدید و دیپلم و خواهران دارنده مدرک دیپلم می‌توانند در آزمون دوره بلند‌مدت حوزه علمیه خراسان و در دوره سفیران هدایت شرکت کنند.

 

دبیر شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه در دوره سفیران هدایت نیز خواهران و برادران با مقطع تحصیلی دیپلم به بالا می‌توانند شرکت داشته باشند، اضافه کرد: متقاضیان خواهر و برادر که دارای مقاطع تحصیلی کاردانی و بالاتر از آن هستند، در آزمون ورودی شرکت نمی‌کنند و این دسته از متقاضیان بعد از اتمام ثبت‌نام خود به مرحله تحقیق و مصاحبه ارجاع داده می‌شوند.

 

حجت‌الاسلام سالاری مکی ادامه داد: بعد از ثبت‌نام متقاضیان ورود به حوزه‌های علمیه خراسان شمالی، ثبت‌نام کنندگان می‌توانند از بیست و یکم تا بیست و پنجم فروردین ماه 95 برای ویرایش اطلاعات خود در پایگاه اطلاع‌رسانی حوزه علمیه خراسان اقدام کرده و کارت ورود به جلسه آزمون را نیز از اول تا ششم اردیبهشت‌ماه دریافت کنند.

 

وی اظهار کرد: زمان برگزاری آزمون سراسری کتبی دهم اردیبهشت‌ماه و اعلام نتایج آزمون کتبی سی‌ام اردیبهشت‌ماه 95 بوده و پس از آن پذیرفته شدگان در آزمون کتبی از بیستم خرداد تا سوم تیرماه سال آتی برای مصاحبه فراخوانده می‌شوند.

 

مسؤول نمایندگی حوزه علمیه خراسان شمالی افزود: بعد از آن اسامی پذیرفته‌شدگان مرحله مصاحبه در بخش برادران در تاریخ بیستم تیرماه و در بخش خواهران نیز دهم مردادماه اعلام می‌شود و سپس از بیست و دوم تیرماه تا سی و یکم مردادماه سال آینده دوره تثبیتی و مرحله نهایی مصاحبه خواهران و برادران برای ورود به حوزه علمیه خراسان انجام می‌شود.

 

حجت‌الاسلام سالاری مکی در ادامه اظهار کرد: از ابتدای شروع نام‌نویسی از متقاضیان ورود به حوزه‌های علمیه در استان تاکنون در مجموع حدود هزار و 200 متقاضی ثبت‌نام کرده‌اند که دوسوم این افراد برادر و یک‌سوم آن‌ها خواهر هستند.

 

وی با اشاره به اینکه همیشه شمار برادران متقاضی برای ورود به حوزه‌های علمیه خراسان شمالی از متقاضیان خواهر بیشتر است، خاطرنشان کرد: البته درزمینهٔ میزان پذیرش طلاب خواهر در حوزه‌های علمیه استان نیز به دلیل کمبود فضای فیزیکی، با محدودیت‌هایی روبرو هستیم.

 

گفتنی است، در سال تحصیلی جاری در مجموع هزار و 400 طلبه خواهر و برادر در 15 حوزه علمیه فعال در شهرستان‌های مختلف خراسان شمالی در سطوح یک، دو و سه مشغول تحصیل علوم دینی هستند./9314/302/ب1

ارسال نظرات