۲۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۱
کد خبر: ۳۲۲۲۱۱

اخبار کوتاه از سازمان تبلیغات اسلامی

خبرگزاری رسا ـ ارسال یک میلیون و ۵۰۰ هزار پیامک دینی و فرهنگی در سال ۹۴، اعزام ۶۵ مبلغ و مبلغه در ایام فاطمیه سال۹۴ در گیلانغرب، گرامیداشت هفته امور تربیتی و تربیت اسلامی در شهرستان اسکو و برپایی ۳۷ محفل قرآنی در چهارمحال و بختیاری از اخبار کوتاه سازمان تبلیغات اسلامی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا، هادی رضائی، مسؤول روابط عمومی این اداره کل گفت: در راستای توسعه فعالیت های دینی و ضرورت اطلاع‌رسانی طرح ها و برنامه های سازمان به گروه های هدف، طی سال 94 تعداد یک میلیون و 500 هزار پیامک از طریق سامانه پیام کوتاه این اداره کل ارسال شد.

 

این مسؤول فرهنگی افزود: بر اساس برنامه ریزی و هماهنگی انجام شده و پس از بررسی و تدوین تقویم مناسبتی، پیامک های دینی، آموزشی، اخلاقی و نیز آیات، روایات، بیانات مقام معظم رهبری با هدف توسعه و ترویج فرهنگ اسلام و تشیع و سبک زندگی ائمه اطهار علیهم السلام ارسال شد.

 

وی درباره مخاطبان این اداره کل تصریح کرد: مبلغان، مبلغات، مسؤولان هیئات مذهبی، کانون مداحان و شعرای آئینی، روحانیان مستقر، جمعیت بانوان فرهیخته، مسؤولان و مربیان مؤسسات و خانه‌های قرآن و کارکنان تبلیغات اسلامی تهران از جمله گروه‌های هدف هستند.

 

وی یادآور شد: با توجه به گسترش فناوری اطلاعات و دسترسی آحاد جامعه به تلفن همراه، شایسته است از این فرصت در رشد فکری و دینی اقشار مختلف به‌ویژه جوانان استفاده کرده و اطلاعات دینی را به صورت هدفمند در اختیار آنان قرار دهیم.

 

اعزام 65 مبلغ و مبلغه در ایام فاطمیه سال 94 در گیلانغرب

حجت‌الاسلام علیرضا رضایی سرپرست اداره‌ تبلیغات اسلامی گیلانغرب 22اسفند94 ضمن بیان مطلب فوق افزود: حضرت فاطمه زهرا(س) پرورش یافته مکتب اسلام توسط خاتم انبیاء حضرت محمد مصطفی (ص) است و شکی نیست که چنین کسی شایستگی و لیاقت آن را دارد که خداوند متعال او را خیر کثیر برای پیامبرش معرفی می‌کند.حجت‌الاسلام رضایی در ادامه خاطرنشان ساخت: نقش و جایگاه حضرت فاطمه زهرا(س) در تمامی سنین و موقعیت‌های زندگی برای ما به‌ عنوان مسلمان الگو، اسوه و نمونه است که با پیروی از سیره و روش آن حضرت که مبتنی بر تعالیم قرآن کریم بود سعادت دنیا و آخرت خود را رقم بزنیم.


سرپرست اداره‌ تبلیغات اسلامی گیلانغرب تصریح کرد: در ایام فاطمیه 40 نفر مبلغ و 25 نفرمبلغه بومی وغیر بومی و در مجموع 65 نفر به روستاهای اطراف شهرستان اعزام شدند.

 

گرامیداشت هفته امور تربیتی و تربیت اسلامی در شهرستان اسکو

مراسم گرامیداشت هفته امور تربیتی و تربیت اسلامی در شهرستان اسکو برگزار شد. حیدر صادقی فرماندار شهرستان اسکو در مراسم "امور تربیتی وتربیت اسلامی"با تبریک این ایام به تشریح جایگاه شهیدان رجایی و باهنر پرداخت و آنان را هدیه ای جهت پیشبرد اهداف نظام در سطوح تربیتی و به‌ویژه تربیت اسلامی برشمرد و امور تربیتی را صدقه جاریه شهیدان رجایی و باهنر دانست.

 

وی افزود: تربیت اسلامی و امور تربیتی از اهداف برجسته ی برنامه های سند تحول بنیادین است وهشتم اسفندماه برای دست اندرکاران آموزش و پرورش روزی سرشار از یادگاری‎های گرانبها از شهیدان و بهار پربار قدرشناسی و معنویت افزایی در درون دستگاه تعلیم و تربیت است.وی خاطر نشان کرد:در روزهای نخست انقلاب نهادی ارزشمند به نام "امور تربیتی" متولد شد و سربازان انقلاب اسلامی سفیر پیام انقلاب در مدرسه شدند و آموزه های دینی را برای ارتقای اخلاقی و سالم سازی اجتماعی و نیز گسترش نگاه انسان مدارانه در روش‎های تربیتی بکارگرفتند.


صادقی تصریح کرد:نقش و تأثیر نهاد امور تربیتی در درون نظام آموزش و پرورش برای رساندن مفاهیم دینی، دفاع از ارزش‎ها، پاسداری از انقلاب و وارد کردن خردمندانه دانش آموزان به عرصه‎های متعدد فعالیت با ارائه الگویی شایسته و سازمان‎دهی منظم و متشکل در پروسه انقلاب غیرقابل انکار است. فرماندارافزود:این نهاد همچنین توانست با استعدادیابی منطقی و پیوند با مساجد و مراکز دینی و شخصیت‎های مذهبی درمدارس در ترویج اندیشه دینی و اسلامی، مصونیت اخلاقی و نیز همراه نمودن اقشار با حرکت و مسیر انقلاب به‎سوی تعالی کارهای خوبی انجام دهد و رسالت اجتماعی خویش را در این راستا به نحو شایسته‎ای ایفا کند.

 

در این مراسم دکتر پاشایی مدیرکل آموزش و پرورش استان و حجت‌الاسلام مرادپور امام جمعه شهرستان حضور داشتند و در انتهای مراسم از  فعالان عرصه تربیت آموزشگاه های  بخش ایلخچی تجلیل و تقدیر شد.


355مبلغ در ایام فاطمیه به سراسر استان سمنان اعزام شدند

حجت‌الاسلام علی شکری در خلال مراسم ویژه شهادت حضرت فاطمه(س) در شاهرود، بیان داشت: از 355مبلغ اعزامی، 23نفر از قم به استان سمنان اعزام شده اند که در هشت شهرستان شاهرود، سمنان، مهدیشهر، گرمسار، دامغان، میامی و سرخه و آرادان به تبلیغ می پردازند.

 

وی با بیان اینکه 114نفر مبلغه نیز در این جمع حضور دارد، افزود: از بین 335 مبلغ، 85 نفر به شهرستان شاهرود، 70 مبلغ به سمنان، 80 نفر به شهرستان گرمسار،45 مبلغ به مهدیشهر، 25 نفر به میامی، 25 نفر به شهر بیارجمند و 15 نفر به شهرستان سرخه اعزام شده اند.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان همچنین با اشاره به اینکه بزرگ بانوی جهان اسلام بهترین الگوی زن مسلمان است، گفت: ایام فاطمیه بهترین فرصت برای الگوگیری از فضائل معنوی و زیبایی‌های زندگی حضرت زهرا(س) است.

 

شکری افزود: این بزرگ بانو، با عمر کوتاه و مبارک خود خدمات شایسته‌ای در تقویت دین اسلام داشته و همواره به‌عنوان اساس و الگویی برای بانون و دختران جامعه اسلامی برای ادامه واستمرار حرکت در مسیر دین اسلام و عمل به قرآن است.

 

وی در ادامه، بیان داشت: حضرت فاطمه زهرا(س) بانویی امانتدار و اسلامی بود که رفتار و منش این بزرگوار درس حجاب، دینداری، همسرداری و وفاداری را به جهانیان آموختند.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان در پایان، گفت: زنده نگه داشتن ایام فاطمیه به نوعی تکریم و احترام نهادن به پیامبر گرامی اسلام و حضرت زهرا(س) است و این ایام بهترین فرصت برای الگوگیری از درس گرفتن از سیره حضرت فاطمه زهرا(س) در تمامی شئونات زندگی ضروری محسوب می‌شود.

 

برپایی 37 محفل قرآنی در چهارمحال و بختیاری

مهدی پرتوی درهمایش تجلیل از پیشکسوتان قرآنی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه37 محفل قرآنی در چهارمحال و بختیاری برگزار شد، عنوان کرد: این محافل قرانی با حضور قاریان بین المللی در سطح استان برگزار شد.

 

وی افزود: برگزاری محافل قرانی یکی از مهمترین برنامه هایی بوده است در سال جاری در استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

 

رییس اداره امور قرآنی استان چهارمحال و بختیاری عنوان کرد: برگزاری محافل قرانی نقش مهمی در ترویج فرهنگ قرآنی در سطح استان داشته است.

 

مهدی پرتوی در ادامه با اشاره به اینکه تعامل با آموزش و پرورش در دستور کار است، باید برای ترویج فرهنگ قرآن خوانی در جامعه باید از ظرفیت اموزش و پرورش در این مسیر استفاده شود.

 

رییس اداره امور قرآنی استان چهارمحال و بختیاری ادامه داد: به دنبال این هستیم که مجمع خیرین قرآنی را در سطح استان راه اندازی کنیم.

 

مهدی پرتوی در ادامه با اشاره به مشکلات بیمه مربیان قرآن، ادامه داد: بیمه مدیران قرآنی در دل بیمه هنرمندان قرار گرفته است./1325/604/ب2

 

منبع: روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی

ارسال نظرات