۲۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۲
کد خبر: ۳۲۱۸۷۴
مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان مطرح کرد؛

ضرورت استفاده از ظرفیت روحانیان برای نهادینه کردن فرهنگ حفظ محیط زیست

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان از انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین این اداره و سازمان محیط زیست استان با هدف استفاده از ظرفیت روحانیان در راستای حفظ و نگهداری محیط زیست خبر داد.
حجت الاسلام زندوي مديرکل تبليغات اسلامي هرمزگان

حجت الاسلام سید شکرالله زندوی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، گفت: محیط زیست در هیچ زمانی در طول تاریخ، همانند امروز در معرض خطر و دستخوش تغییر قرار نگرفته است.

 

وی با بیان اینکه محیط زیست فضای تنفسی انسان هاست، افزو: سلامت انسان‌ها بستگی به سلامت محیط زیست دارد، بنابراین باید در ارستای حفظ و نگهداری این موهبت الهی تلاش کرد.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان ادامه داد: تعرض و تصرف جنگل‌ها و از بین بردن مراتع از یکسو و آلودگی هوا ناشی از استفاده از ابزارهای صنعتی و خشکسالی از سویی دیگر سبب شده تا محیط زیست در معرض خطر جدی قرار بگیرد.

 

حجت الاسلام زندوی، توجه دولتمردان و مردم در کاهش و جلوگیری از تعرض و نابودی در این برهه از زمان را امری ضروری تلقی کرد.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان در ادامه تاکید کرد: تلاش و چاره اندیشی دولتمردان بدون همکاری مردم در این راستا بی‌نتیجه است.

 

وی تصریح‌کرد: نقش دستگاه‌های فرهنگی در جهت فرهنگ‌سازی برای حفاظت از محیط زیست و پیشگیری از تخریب بیشتر بسیار اثرگذار است.

 

حجت الاسلام زندوی از اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان هرمزگان به عنوان یک دستگاه فرهنگی و مروج فرهنگ دینی یاد کرد و گفت: این اداره کل با بهره‌گیری از آیات، روایات و معارف دینی در زمینه محیط زیست در برنامه‌های تبلیغی خود نیز می‌تواند  نقش بسزایی ایفا کند.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان از انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین این اداره کل و سازمان محیط زیست استان خبرداد و بیان داشت: پس از توافق مشترکین و تعیین وظایف هر دستگاه در این تفاهم‌نامه‌، عزم متولیان فرهنگ دینی برای ورود به تبیین و نهادینه شدن فرهنگ حفظ محیط زیست در برنامه‌های تبلیغی جدی‌تر می‌شود.

 

وی به نقش مشارکت‌های مردمی در پیشبرد اهداف مختلف در اشاره و تصریح کرد: حفظ محیط زیست و داشتن زمین پاک با مشارکت‌های مردمی محقق می شود.

 

حجت الاسلام زندوی در پایان تاکید کرد: مردم به منظور تحقق برنامه‌های زیست محیطی و فرهنگ سازی لازم در این راستا، باید آموزش‌های لازم را فرا گیرند./851/302/ب1

ارسال نظرات