۲۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۰
کد خبر: ۳۲۱۷۳۰
استاد حوزه علمیه مطرح کرد؛

ضعف در تبلیغ و الگوپردازی مهم‌ترین دلیل دوری جامعه از سبک زندگی فاطمی

خبرگزاری رسا ـ مدیر مدرسه علمیه دماوند با بیان این که جامعه امروز نسبت به زمان صدر اسلام تکامل یافته و اندیشمند است، گفت: اگر امروز ویژگی های زهرایی در جامعه کمرنگ شده است به خاطر ضعف در تبلیغ و الگو پردازی است.
حجت الاسلام حاج آقايي مدير حوزه علميه دماوند

حجت‌الاسلام رضا حاج آقایی، استاد درس خارج حوزه علمیه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به شخصیت استثنایی حضرت زهرا(س)، اظهار داشت: ایشان در بعد عصمت در جایگاه بالایی است و دفاع ایشان از ولایت هم به میزان شناخت ولایت است تا جایی که برای دفاع از ولایت تا پای جان به مبارزه پرداخت.

 

وی با بیان این که حضرت زهرا(س) در حالی که مردان مدینه ساکت نشسته بودند با تمام توان خود به دفاع از ولایت برخواست، افزود: در عرصه سخنرانی‌ها و حتی با شهادت خود و وصیتنامه خود از ولایت دفاع کردند و با وصیت خود پیامی را به مردم تمام عصرها می‌دهد که خودش بهترین دفاع از ولایت بود و برای ملت‌ها راهگشایی دارد.

 

حجت الاسلام حاج آقایی با اشاره به این‌که حضرت زهرا(س) در رفتار خود آیینه تمام نمای پیامبر(ص) است، خاطرنشان کرد: حضرت زهرا(س) در مهربانی نسبت به مردم، بخشندگی و گذشت در راه اسلام، همسرداری و ولایت پذیری و خداباوری و عبودیت آینه رسول الله بود و در تمام حالات زندگی خود از پیامبر تبعیت می‌کرد.


وی با توجه به سوره کوثر، حضرت زهرا(س) را هدیه بزرگ خداوند به پیامبر(ص) دانست و ابراز داشت: در سوره ضحی که خداوند به پیامبر(ص) می فرماید آنقدر به تو خواهیم داد که راضی شوی و از طرف دیگر در سوره کوثر می فرماید ما به تو کوثر که همان خیر کثیر است را دادیم به معنی عظمت وجود حضرت زهرا(س) است.

 

مدیر مدرسه علمیه دماوند با بیان این که جامعه امروز نسبت به جامعه زمان پیامبر(ص) تکامل یافته تر و اندیشمندتر هستند، گفت: اگر شناخت نسبت به حضرت زهرا(س) و الگوهای رفتاری ایشان در جامعه کم شده است، به دلیل ضعف روحانیت در تبلیغ است و من معتقدم اگر به درستی ما بتوانیم حضرت زهرا(س) را به جامعه معرفی کنیم تمام جوانان و زنان ما از این الگو تبعیت خواهند کرد.

 

وی نقش هنر را در تبلیغ بسیار مؤثر دانست و افزود: جامعه امروز برخلاف این که به ظاهر برخی ناهنجاری ها را دارد ولی اندیشمند است و این ویژگی مثبتی است که اگر ما بتوانیم خوب الگو پردازی کنیم هیچ گاه الگویی مانند حضرت زهرا(س) را طرد نخواهد کرد و مورد پذیرش جامعه قرار خواهد گرفت./843/302/ب2

ارسال نظرات