۲۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۰
کد خبر: ۳۲۱۴۴۸
با اعتباری بالغ بر دو میلیارد ریال؛

37هزار جلد کتاب برای کتابخانه های عمومی استان مرکزی خریداری شد

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل کتابخانه های عمومی استان مرکزی گفت: 37 هزار جلد کتاب با اعتباری بالغ بر دو میلیارد ریال از سوی اداره کل کتابخانه های عمومی استان مرکزی خریداری و در اختیار کتابخانه ها قرار گرفت.
امين کمالوندي مديرکل کتابخانه هاي عمومي استان مرکزي

 

امین کمالوندی مدیرکل کتابخانه های عمومی استان مرکزی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، بیان کرد: 37 هزار جلد کتاب با اعتباری بالغ بر دو میلیارد ریال از سوی اداره کل کتابخانه های عمومی استان مرکزی خریداری و در اختیار کتابخانه ها قرار گرفت.

 

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان مرکزی با بیان این که کتاب و کتابخوانی نماد توسعه یافتگی جوامع محسوب می شود، گفت: این تعداد کتاب به مناسبت دهه مبارکه فجر در اختیار کتابخانه های استان مرکزی قرار گرفت.


51 هزار نفر عضو کتابخانه های عمومی استان مرکزی هستند

کمالوندی با بیان اینکه هم اکنون 51 هزار نفر عضو کتابخانه های عمومی استان مرکزی هستند، اظهار کرد: این رقم باید به 106 هزار نفر افزایش یابد.

 

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان مرکزی خاطر نشان کرد: طی 11 ماه سال جاری 408 مصوبه در نشست های انجمن کتابخانه های استان به تصویب رسیده که 46 درصد از این مصوبات اجرایی شده است.

 

10 کتابخانه امسال در استان تاسیس و راه اندازی شده است

کمالوندی اظهار داشت: در سال جاری بیش از 10 کتابخانه در استان تاسیس و راه اندازی شده و 12 کتابخانه نیز در دست احداث است که از این تعداد شش کتابخانه آماده بهره برداری است.

 

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان مرکزی در رابطه با طرح سلسله نشست کتابخوان در استان نیز گفت: در زمینه برنامه های کتابخوانی در استان تاکنون پنج نشست استانی، هفت نشست شهرستانی، 79 نشست مدرسه ای و 11 نشست ویژه و جمعا 103 نشست کتابخوان برگزار شده است.


کمالوندی در رابطه با رونمایی های کتاب سال 94 افزود: همچنین در سال جاری 26 نشست نقد کتاب و دو مورد رونمایی از کتاب در استان برگزار شده است.

 

اهل علم، تفکرات خود را در قالب کتاب برای آیندگان به یادگار گذاشته اند

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان مرکزی با بیان این که توسعه کتابخوانی سبب تصمیم گیری، ترمیم و خودسازی افراد و جوامع گوناگون می شود، گفت: اهل علم، تفکرات و دستاوردهای عملی خود را در قالب کتاب برای آیندگان به یادگار گذاشته اند.


شایان ذکر است، در استان مرکزی 72 کتابخانه فعال وجود دارد که در این کتابخانه ها 161 نفر مشغول خدمت هستند.


یادـور می شود، کتابخانه های استان مرکزی 53 هزار و 169 عضو دارند که 29 هزار و 600 نفر ازآنان زن و الباقی مرد هستند./842/ت302/ق
 

ارسال نظرات