۲۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۶
کد خبر: ۳۲۱۳۷۹
فاطمیه(16)

حضرت زهرا تداوم‌بخش مسیر رسالت و ولایت

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم با اشاره به این که حضرت زهرا(س) کوثر رسول الله و نگهبان دین است، گفت: حضرت فاطمه(س) موجب تداوم وجود پیامبر است و ایشان از نظر معنوی و مادی برای پیامبر خیر کثیر است و حضرت زهرا(س) اضافه بر این که پس از پیامبر راه معنوی و دینی پدرشان را ادامه دادند، خداوند نیز نسل امامان و سادات را از وجود مبارک ایشان قرار دادند.
شهادت حضرت زهرا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام رزاقی، استاد حوزه علمیه قم بعد از ظهر امروز در حرم حضرت معصومه(س) با بیان این که حضرت زهرا(س) کوثر رسول الله و نگهبان دین است، گفت: خداوند همانطور که در سوره کوثر می فرماید به رسول الله کوثر هدیه کرده است تا به وسیله این کوثر دین الهی حفظ شود.


وی افزود: سوره کوثر، کوتاه ترین و کم حجم ترین سوره قرآن کریم و در عین حال بر اساس تفسیر مفسران شیعه و سنی، از جامع ترین سوره های قرآن کریم است که تمامی معارف دینی را در خود خلاصه کرده است.


استاد حوزه علمیه قم با بیان این که تمامی راه های کمال در دنیا و آخرت در سوره کوثر تبیین شده است، تصریح کرد: خداوند در آیه اول این سوره بیان می کند که «انا اعطیناک الکوثر» در این سوره عبارت «انا» بیان می کند که مبدا و هستی همه امور از سوی خداست، از این رو کلمه ابتدایی سوره کوثر، تأکید بر توحید است.

 

حجت الاسلام رزاقی ادامه داد: خداوند عالم هستی و موجودات را آفرید و خداست که آن را به صورت درست مدیریت می کند و خداوند در این مدیریت، تربیت مخلوقات را نیز عهده دار است و در چنین شرایطی انسان باید تنها از خداوند مدد بخواهد و گره‌های بازنشدنی را به او واگذار کند.


وی درباره شخصیت نبی مکرم اسلام(ص) در این آیه گفت: عبارت «اعطیناک» دلالت بر شخصیت پیامبر(ص) دار و «کَ» در این کلمه خطاب به پیامبر است که نشان از جایگاه رفیع ایشان است که خداوند ایشان را مخاطب مستقیم خود قرار می دهد.


استاد حوزه علمیه قم افزود: بشریت و حتی انبیای الهی هرچه دارند از وجود مبارک حضرت محمد(ص) دارند و ایشان واسطه خیر و رحمت خداوند است که انسان‌ها با توسل به این مقام شریف، می‌توانند در پیشگاه خداوند مقرب شوند و در این آیه توحید در کنار نبوت آمده است که نشان می دهد برای مسلمان بودن اضافه بر شهادت بر وحدانیت خدا باید بر نبوت پیامبر(ص) نیز شهادت داد.

 

حجت الاسلام رزاقی افزود: کوثر در این سوره حضرت فاطمه(س) است و از آن جایی که دشمنان اسلام پیامبر(ص) را به واسطه پسر نداشتن مورد تمسخر قرار می دادند و می‌گفتند که نسل ایشان ابتر است، از این رو خداوند کوثر را به ایشان اعطا کردند تا موجب تداوم وجود پیامبر اسلام(ص) شود.


وی با بیان اینکه آنچه موجب نگهبانی از رسالت پیامبر است، وجود مبارک فاطمه (س)است، گفت: حضرت فاطمه(س) موجب تداوم وجود پیامبر است و ایشان از نظر معنوی و مادی برای پیامبر خیر کثیر است و حضرت زهرا (س) اضافه بر این که پس از پیامبر راه معنوی و دینی پدرشان را ادامه دادند، خداوند نیز نسل امامان و سادات را از وجود مبارک ایشان قرار دادند.


استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: دشمنان اسلام و اهل بیت(ع) همواره برای به حاشیه بردن و کشتن سادات از هیچ کاری کوتاهی نکردند، ولی امروزه شاهدیم که سادات در سراسر جهان حضور دارند.

 

حجت الاسلام رزاقی درباره خیر کثیر بودن حضرت زهرا(س) برای امامان، گفت: فاطمه (س) همسر امام و مادر امامان هستند؛ ایشان برای وجود مبارک ائمه اطهار (ع) حجت و واسطه خیر هستند.


وی با اشاره به روایتی از امام حسن عسکری(ع) در این زمینه یادآور شد: این امام همام در یک حدیث فرموده اند که ما حجت خدا بر مردم هستیم و مادرمان زهرا (س) حجت خدا بر ماست و محبت بر ایشان در روز قیامت و هنگام مرگ دستگیر مؤمنان است./968/202/ب2

ارسال نظرات