۲۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۴
کد خبر: ۳۲۱۳۵۰

تلاش نفوذی‌ها برای نجات امریکا در سوریه

خبرگزاری رسا ـ از شش ماه قبل که حملات هوایی روسیه علیه تروریست‌ها شروع شد، حامیان تروریسم به شکل‌های مختلف برای زیر سؤال بردن این روند که ابزارهای نامشروع غربی را نابود می‌کرد، از هیچ تلاشی فروگذار نکردند.
سوريه

به گزارش سرویس پیشخوان خبرگزاری رسا، از شش ماه قبل که حملات هوایی روسیه علیه تروریست‌ها شروع شد، حامیان تروریسم به شکل‌های مختلف برای زیر سؤال بردن این روند که ابزارهای نامشروع غربی را نابود می‌کرد، از هیچ تلاشی فروگذار نکردند. این حملات را بی‌اثر، روسیه با تجربه افغانستان روبه‌رو می‌شود، روسیه به مردم حمله می‌کند، روسیه به میانه‌روها (بخوانید تروریست‌های القاعده) حمله می‌کند و در پایان نیز حملات سوری و روسی را موجب افزایش موج آوارگان معرفی کردند و خواستار آتش‌بس شدند.

 

آنچه در شش ماه گذشته از سوی صهیونیست‌ها، غرب و ارتجاع عرب تا به حال تأکید شده این است که دلیل روند فعلی و ناکامی آنها در شکست نظام سوریه و براندازی آن، این است که ایران و روسیه پیوند جدیدی پس از برجام پیدا کرده‌اند که این برای غرب و منافع آنها خطرناک است و اگر ایران و مقاومت منطقه‌ای نبودند، بشاراسد تا به حال سقوط کرده بود. آنها آتش‌بس و مذاکرات در ژنو را نیز با شرایط فعلی میدانی بی‌ثمر می‌دانند، لذا دنبال چیزی به نام «طرح ب» هستند. طرح ب امریکایی این است که پیوند روسی ـ ایرانی را با تردید روبه‌رو کند و حزب‌الله و ایران را با فشار و هزینه‌ سیاسی و تبلیغاتی از سوریه خارج کند و رویکردهای روسیه را در هماهنگی با امریکا دانسته و منافع روسیه در سوریه را غیر همسو با ایران و مقاومت و بشاراسد نشان دهد.

 

برای این کار عربستان، حزب‌الله را تروریست نامیده و دنبال فشارهای جدید بر آن است. در داخل ایران هم آنهایی که از ابتدای بحران سوریه، رخدادهای آن را قیام مردمی و حتی بیداری اسلامی همانند تونس و دیگر کشورها می‌دانستند، برای رضایت کدخدا روی خط دوگانگی منافع و رویکرد ایران و روسیه متمرکز شده‌اند و همان ساز کهنه «روسیه قابل اعتماد نیست» را کوک کرده‌اند تا نشان دهند آنچه در سوریه انجام شده، فاقد عمق و بصیرت بوده و باید هر چه زودتر آن را متوقف کرد، حتی تا آنجا پیش رفته‌اند که حضور حزب‌الله را در سوریه برای مقاومت در مقابل اسرائیل مضر معرفی کنند. این در حالی است که این نفوذی‌های آگاه و ناخودآگاه، قبلاً شعار دیگری در مورد غزه و لبنان سر می‌دادند و امروز «دایه مهربان‌تر از مادر شده‌اند.»

 

طرح ب امریکایی این است که بن‌بست حامیان تروریسم و تروریست‌های داخل سوریه که در مسیر نابودی قرار گرفته‌اند، شکسته شود و نکته جالب این است که امروز این سؤال را مطرح می‌کنند که به جای جنگ با تروریست‌ها باید با آنها گفتمان کرد! چراکه جنگ با آنها بی‌فایده است و روسیه هم غیر‌قابل اعتماد و مقاومت باید به لبنان باز گردد. جالب است که نخست‌وزیر وابسته به سعودی هم همین درخواست را دارد و نفوذی‌های داخل می‌گویند اگر حزب‌الله به لبنان برگردد و ایران از سوریه خارج شود، آنگاه مشکل ما با عربستان حل می‌شود و تنش‌زدایی می‌کنیم!

 

این در حالی است که دیپلماسی هجومی آل‌سعود علیه ایران و مقاومت و شیعه، یک راهبرد امریکایی است که با صراحت در مراکز مطالعاتی خود بر آن تأکید کرده‌اند. ایده نفوذی‌های داخل همانند بنی‌صدر در جنگ است که مبلغ «زمین بدهیم و زمان بگیریم» است ولی جنگ با تروریست‌ها در عراق و سوریه در مراحل پایانی است و نباید کاری کرد که مشکل امریکا و عربستان و حامیان تروریسم در سوریه حل شود بلکه ادامه مسیر در هماهنگی کامل روسیه، سوریه و مقاومت همانگونه که در شش ماه گذشته نتایج عینی خود را به‌جای گذاشته، نتیجه نهایی را حاصل خواهد کرد./998/102/ب3

 

منبع : روزنامه جوان

 

ارسال نظرات