۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۰
کد خبر: ۳۲۰۶۲۹
دبیر ستاد اقامه نماز استان مرکزی:

اقامه نماز سبب کاهش آسیب‌های اجتماعی می شود

خبرگزاری رسا ـ دبیر ستاد اقامه نماز استان مرکزی با بیان این که اقامه نماز سبب کاهش آسیب‌های اجتماعی می شود، گفت: در جامعه ای که نماز جماعت اقامه می شود معضلات و ناهنجاری‌های اجتماعی به شکل چشمگیری کاهش می یابد.
اقامه نماز سبب کاهش  آسيب‌هاي اجتماعي مي شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، محسن امیدی دبیر ستاد اقامه نماز استان مرکزی عصر دیروز در کارگروه بررسی وضعیت فضاهای اقامه نماز در اراک بیان کرد: اهمیت دادن و اقامه نماز سبب موفقیت در زندگی و امور سیاسی و اقتصادی و اجتماعی می شود.

 

دبیر ستاد اقامه نماز استان مرکزی با بیان این که اقامه نماز سبب کاهش  آسیب‌های اجتماعی  می شود، خاطرنشان کرد: در جامعه ای که نماز جماعت اقامه می شود معضلات و ناهنجاری‌های اجتماعی به شکل چشمگیری کاهش می یابد.

 

امیدی با بیان این که نماز اثرات خود را بر انسان می‌گذارد، اظهار داشت: ترویج و نهادینه کردن اقامه نماز اول وقت سرمایه‌ای است که می‌تواند برای کاهش معضلات اجتماعی و فردی مورد استفاده قرار گیرد.

 

دبیر ستاد اقامه نماز استان مرکزی بیان داشت: هر چه در حوزه نماز هزینه شود، هزینه نبوده و سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود و مسؤولان باید در این حوزه پسندیده و ارزشمند بیش از پیش هزینه و وقت صرف کنند.

 

امیدی با بیان این که رسیدگی به وضعیت نمازخانه‌های بین راهی موضوع مهمی است که باید توسط دستگاه‌های ذی‌ربط دنبال و پیگیری شود، اظهار داشت: بررسی وضعیت فضاهای اقامه نماز در مسیرهای ارتباطی استان مرکزی اظهار داشت: تسریع در تکمیل طرح نمازخانه پلیس راه اراک ـ قم با توجه به فرا رسیدن ایام نوروز و افزایش مسافرت‌ها امری ضروری است و باید با جدیت دنبال شود.

 

دبیر ستاد اقامه نماز استان مرکزی با اشاره به این گه آراستگی و پاکیزگی نمازخانه‌های بین راهی یک نوع سرمایه‌گذاری است که نتایج بسیار ارزشمندی به همراه خواهد داشت، گفت: افزایش نمازخانه‌های بین راهی در نقاط مختلف استان و توجه به آراستگی و نظافت نمازخانه‌ها موضوع مهمی است که سبب افزایش استقبال مسافران بین راهی از نمازخانه‌ها و نماز اول وقت خواهد شد.

 

امیدی خاطرنشان کرد: برپایی نماز سبب دوری جامعه از بدی‌ها و منکرات می‌شود و همچنین قدم گذاشتن در کار خیر به ویژه در امر نماز معامله مستقیم با خداوند است و کسانی که در این راه قدم بردارند از اجر عظیمی برخوردار خواهند شد.

 

دبیر ستاد اقامه نماز استان مرکزی در پایان گفت: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مسؤولیت تجهیز، آماده‌سازی، مدیریت و نگهداری فضاهای اقامه نماز تحت نظارت خود از جمله هتل‌ها، مسافرخانه‌ها، اماکن تفریحی و تاریخی، مجتمع‌ها و رستوران‌های بین راهی را بر عهده دارد./842/202/ب3

ارسال نظرات