۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۴
کد خبر: ۳۲۰۴۳۳
به همت مؤسسه موضوع شناسی احکام فقهی؛

نشست علمی موضوع شناسی مسجد برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ نشست علمی تخصصی موضوع‌شناسی مسجد به همت گروه علمی پژوهش‌های عبادی مؤسسه موضوع شناسی احکام فقهی برگزار می‌شود.
موضوع شناسي مسجد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نشست علمی تخصصی موضوع‌شناسی مسجد به همت مؤسسه موضوع شناسی احکام فقهی برگزار می‌شود.

 

بر اساس این گزارش، موضوع شناسی مسجد یکی از پروژه‌های گروه علمی پژوهش‌های عبادی مؤسسه موضوع شناسی احکام فقهی است.

 

حجت‌الاسلام اعلائی پژوهشگر موضوع شناسی مسجد و سخنران نشست علمی یاد شده است و حجت‌الاسلام تقی قرائتی، رییس مؤسسه مسجد به عنوان ناقد اصلی در این نشست حضور دارند.

 

این نشست علمی فردا یک‌شنبه 16 اسفندماه از ساعت 16:30 در سالن جلسات مؤسسه موضوع شناسی احکام فقهی به نشانی قم،‌ خیابان جمهوری، کوچه 8 پلاک 52 آغاز می‌شود.

 

 

شایان ذکر است، مؤسسه موضوع شناسی احکام فقهی نهادی پژوهشی، آموزشی و ترویجی است که با عنایت رهبر معظم انقلاب و پشتیبانی مراجع عظام تقلید، در حوزه علمیه قم تشکیل شده است.

 

این مؤسسه به صورت تخصصی و با همت متخصصان حوزوی و دانشگاهی، موضوعات جدید فقهی همچون روش‌های مدرن باروری را مورد بررسی قرار داده تا نتایج پژوهش‌های خود را برای صدور حکم تقدیم به مراجع عظام تقلید کند.

 

مؤسسه موضوع شناسی احکام فقهی که به همت شش گروه علمی، تمامی موضوعات جدید فرهنگی، اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و حقوقی را بررسی می‌کند، اکنون سومین سال فعالیت خود را می‌گذارند و در طول این سال‌ها توانسته است، اطمینان نسبی رهبر معظم انقلاب و مراجع عظام تقلید را جلب کند.

 

گفتنی است، حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی درباره اهمیت موضوع شناسی احکام فقهی فرمودند «کار این مؤسسه، فقه شیعه را احیا می‌نماید»؛ همچنین حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی در این خصوص فرمودند «پنجاه درصد کار مرجعت شناخت موضوع است»./997/303/ب2

ارسال نظرات