۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۶
کد خبر: ۳۲۰۳۷۹
معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم مطرح کرد؛

ضرورت تقویت موضع پژوهش و پژوهشگر

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم با بیان این که باید موضع پژوهش و پژوهشگر تقویت شده و از تریبون قوی و هماهنگ منتشر شود، گفت: این امر با هماهنگی و هم‌افزایی بین پژوهشگران و دانشگاهیان امکان‌پذیر است.
هاشمي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سید ضیاء هاشمی معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم پیش از ظهر امروز در «چهاردهمین جشنواره پژوهش فرهنگی سال» که در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات برگزار شد، گفت: باید پژوهش‌های فرهنگی و اجتماعی عملا به صورت رسمی و غیررسمی در جامعه مورد توجه قرار گیرد.

 

وی افزود: در دفتر طرح‌‌های وزارت فرهنگ و ارشاد طی سال‌های 85 و 86 یک وقفه در اجرای طرح‌های ملی ایجاد شد ما تلاش کردیم این طرح‌ها را در دانشگاه پیگیری کنیم و آن نیز محقق نشد.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری عنوان کرد: بی‌اعتمادی نسبت به مراکز تحقیقاتی، عدم استقلال مالی این مراکز و وابستگی آنها یا مهر محرمانه خوردن بر نتیجه پژوهش‌های آنها از جلمه مشکلات فعالیت‌های پژوهشی است که در نتیجه سبب به هدر رفتن سرمایه‎های کشور است.

 

هاشمی گفت: باید موضع پژوهش و پژوهشگر تقویت شده و از تریبون قوی و هماهنگ منتشر شود این با هماهنگی و هم‌افزایی بین پژوهشگران و دانشگاهیان امکان‌پذیر است.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: اینکه در صدا و سیما مدیری طی مقطعی به یک موضوع توجه داشته بعدها پژوهشگری صرفا روی آن کار کند تهدیدی است که باید به آن توجه شود./807/202/ب1

ارسال نظرات